|
|
|
|---|---|
|
Hej, Letar ny tjänsteharv åt damen och vill göra ett ärligt försök att undvika Volvo (v90 som dock ännu inte kan specas med detta tillval). Med F11an på väg bort från produktion räknar jag med bra deal. Baksätesskärmar är ett krav för nya bilen. Detta krav kan inte förhandlas bort (används för DVD). Ipads och liknande ointegrerade system som hänger på stolen kommer att bli riktigt svårt att övertyga om som alternativ. Nu till dilemmat: Tillbehöret Fond Entertainment Prof till F11 verkar super MEN kräver tillägg av läder, TV och navi så att prispåslaget i praktiken blir ohanterligt i en tjänstebilsbudget. Är det bara Volvo som tänkt på det är en mänsklig rättighet att ha lite lugn och ro i framsätet? Fond Entertainment Prof skjuter liksom lite över målet. Någon som löst detta på ett smidigt sätt? Jonas | |
| Förstår inte nackdelen med att köra paddor istället? Bättre kvalitet, större användningsområde, lättare att uppdatera och mest troligt billigare. | |
|
Hur ordnar man i så fall så att det inte blir smäck med hållare, laddning, gemensamt ljud (mellan enheterna) och dvd? Tänker även på att det ska vara krocksäkert (hållaren/enheten). Det riktigt fina med FEP är ju att barnen själva kan se hur långt det är kvar till destinationen så att man slipper den frågan hela tiden |
|
| Barnen kan hålla paddorna i händerna och använda hörlurar. Resten fixar de nog snabbt själva, med att lägga in filmer och så via strömningsappar. | |
|
Tack en den argumentationen vinner jag inte Har idag Volvos Entertainment system med fasta skärmar och att gå ifrån det till att hålla i plattan i händerna kommer inte att gå. Då blir det en Volvo igen... |
|
| en platta gör ju så mycket mer än en DVD fastklistrad i stolen, men det kanske är tanken att det skall vara lite 90-tal över det hela :-) | |
|
Får man med en diskettstation och ZIP-drive i FEP också? ;) |
|
|
Haha, JFR. Låter i mina öron snarare som ett enormt steg upp mer än något annat. Jag är faktiskt mer förvånad att du vinner argumentationen att det ska vara fasta gamla (de blir gamla fort även om de verkar nya denna månad) integrerade system, istället för nya mobila lösningar. Du kanske ska vara glad att kraven inte är högre. :) |
|
| Köp fästplattor som du sätter i nackstödet och kör ljudet från plattan, hörlurar eller en portabel liten bluetooth högtalare, alternativt koppla in plattan till bilens ljud och ändra så det bara kommer ljud bak, så får ni lyssna på musik på något annat sätt 😁 | |
|
Ni vinner. Jag inser hur feltänkt det nog varit. Kollat på Brodits fästsystem men den versionen som håller i paddan verkar inte vara krocktestad och det är väl bara det som återstår nu, dvs att barnen trots säkerhetsbälte inte löper en säkerhetsrisk genom att slå huvudet i plattan eller fästet (ser ganska styggt ut när plattan inte är monterad eller någon med annan praktisk erfarenhet?) . Tack |
|
| Det finns krocktestade fästen för ipads, lekte själv med tanken för ett par år sen. | |
| BMW's egna hållare lär väl vara krocktestade? | |
|
Som föregående talare, BMW har ju iPad-hållare som originaltillbehör. Vill du dessutom ha ett riktigt fint system sätter du upp två stycken iPad Pro i stora storleken, billigare än FEP och du lär inte höra ett enda klagomål från baksätet :-) Problemet ör völ att hitta hålkare till dem... |
|
|
Köpte galge till nackstöden och utökade dem med ipadhållare och "matbricka". Allt BMW original som börjar med gemensamt fäste till allt. Klart billigast på eBay. Mvh Jonas B |
|
|
Har dubbla BMW original iPad-hållare bak i min F11 för barnens underhållning. Funkar kanon, enkla att vrida/snurra/höjdjustera, även femåringen sköter detta galant. Enda nackdelen är väl kablarna för laddning som går till dubbelt USB-uttag i ciggtändaruttaget bak, sladdarna hänger ibland i vägen. /J.I |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.