|
|
|
|---|---|
|
Kan man inaktivera systemet för TPMS eller måste man köpa sensorer? I mitt fall gäller det F20. Om man måste köpa kan man väl köpa hos däckfirma, man behöver väl inte köpa hos BMW? har inte råkat ut för problem ännu då det handlar om kommande vinterdäcksbyte. Är felmeddelande ständigt närvarande och lika enerverande som andra felmeddelande? | |
|
Kan inte stängas av enkelt av dig. Tveksamt om BMW vill hjälpa dig även om de kunde. Enklast och smidigast är ju att sätta in sensorer om du köper nya däck. Vill du använda existerande däck så förstår jag att det känns lite krångligt. |
|
| Kan man inaktivera det med bmw what? | |
| Tror du BMW är medgörliga till att inaktivera en funktion som det är lagkrav på? | |
|
Det är bara lag på att bilarna ska tillverkas med det, vill jag minnas. Besiktningsman osv bryr sig väl inte ett skräp om det? |
|
| Länk | |
|
Kenneths i Malmö petar in TPMS för 3680kr. fyi. (690kr per sensor) Kanske går att köpa billigare via ebay, bara reda ut exakt vilka som passar..o sedan be dem konfa. TPMS eliten hos dem kommer tillbaka nästa vecka så ska undersöka det mer då. Om det finns lite andra genvägar för att slippa larmen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.