|
|
|
|---|---|
|
Jag ska göra mig av med min -09 E92 M3. Jag ser nästintill bara importer till salu. Det finns bara sju svensksålda -09 E92:or dessutom! Regnummer DCJ522. Hur resonerar ni om priset på min bil? 6500 mil, Servad årligen sedan ny. Ej krockad/skadad/omlackad. Nya bromsar fram. DKG EDC Navi-pro 19" Original med premiumdäck Adapativa Xenon med helljusassistent. Individual Audio Läderklädsel Fox Red Jerezsvart metallic Tonade rutor Pianosvarta lister M Performancegrill, frontsplitters, sidospegelkåpor och bakspoiler. Även M Performace-ratt och avgassystem, men dessa säljs separat. | |
|
Är det din som är till salu här på Autopower? Bilen ger ett rätt seriöst intryck så priset är nog inte fel. Bilen känns bra, snygg inredning, rätt fälgar och så, men annonsen är lite skral. Det är ont om bilder - ta litet fler bilder på kupé, motorrum, bagageutrymme, baksäte, framifrån, bak, sida+sida. När jag sålde en bil i somras så upptäckte jag att det blev sjukt bra att fota bilen under körning, snett bakifrån på motorvägen där ju en BMW är i sitt rätta element. Bilen ser rätt mycket häftigare ut då. Däremot har jag svårt att tro att du skulle få 25.000 för en begagnad ratt och ett begagnat avgassystem. Om folk kommer och tittar på den och vill köpa den så har jag svårt att tro att de kommer att bli lika sugna på att göra affär om du vill börja plocka bort en massa saker för att därefter sätta dit original-grejerna hos billigast möjliga verkstad. Själv hade jag blivit betydligt mindre sugen i det läget. Sedan tror jag inte du ska försöka diktera villkoren om när ägarbyte skall ske - vill du ha bra betalt för bilen så skall du nog låta köparen bestämma själv när han vill hämta den. Kommer det en köpare som är sugen så blir han nog mindre sugen om han får vänta 1,5 månad innan han får hämta den. Tills dess kan det ju ha kommit upp en lika fin - eller billigare - M3:a som han väljer istället för just din bil. Och dessutom - när du har en bil som verkar seriös - och du ändå krånglar till det för köparen genom att 1 plocka bort saker på bilen före leverans och 2 dessutom låter köparen vänta 1,5 månad innan han får hämta bilen så gör du dig dessutom svår-anträffbar genom att inte vilja skriva ut ditt telefonnummer... För mig personligen är det inga större problem, för jag hade bara tagit reda på ägaren genom reg-numret och sedan letat på hitta.se efter numret och ringt upp och bokat en tid för att komma och titta, men jag är inte lika säger på att alla andra intressenter i den prisklassen är lika intresserade av att leta. Som sagt; det är en seriös bil, med lätt att efterforska historik eftersom den är svensksåld, men varför krångla till affären för en köpare? |
|
|
Jag håller med Alexander, ska du sälja bilen nu eller i september? Ska jag som köpare lägga handpenning på bilen nu och du bruka den fram till dagen det passar dig? Eller ska bilen stå still tills dess? Om man ska veta vad bilen ev. kan vara värd får man nog bestämma när den ska värderas. 1,5 månad tycker jag är ganska mycket på en entusiastbil som m3. Bilen ser för övrigt väldigt fin ut. |
|
| 1,5 månad? Det är 9 Augusti idag så september är ca 3 veckor bort. Han kanske är på semester nu i augusti och kan därför inte sälja innan? | |
|
När jag la ut min 320d så meddelade jag alla spekulanter att jag först kunde sälja efter några veckor, kom överens om ett fast pris med en av dom och han plockade upp den för avtalat pris när det var dags. Inget konstigt med det. Fick flera högre bud under tiden han väntade men jag höll mitt ord. |
|
|
" Om man ska veta vad bilen ev. kan vara värd får man nog bestämma när den ska värderas. 1,5 månad tycker jag är ganska mycket på en entusiastbil som m3." & den sjunker otroligt mycket på den tiden eller? |
|
|
GE: Nej, sa jag det? Men köparens intresse att köpa och lägga handpenning lär nog minska om han får vänta. När jag sålt bil privat har köparen varit ruskigt angelägen att hämta bilen "nyss". Grelle: Ja, 1 september är bara tre veckor bort, men sista september är 7 veckor bort... |
|
|
@GE Nej den sjunker antagligen inte "otroligt mycket" på 1,5 månad. Men däremot så börjar hösten göra sig påmind när augusti är slut och många som tittar på m3 idag kanske vill nyttja bilen augusti och september innan den ställs av inför vintern. Säg att det är högt räknat tre månader kvar av säsongen då är ju en månad ganska mycket tid. Tycker JAG, om du har en annan åsikt så kanske du kan delge den istället? Sen som dd88:s exempel beskriver så kan det säkert funka att göra upp affären på det viset och måste man vänta så måste man men det bör ju vara en fördel att ha så få "krav" på köparen som möjligt. |
|
|
Jag frågade om en värdering av bilen, inte en recension av min annons AlexanderK, Silver307 Det står att jag kan överlåta bilen under september månad, kan inte se problemet med det... Priset på avgassystemet och ratten anser jag vara motiverat. Det står också att bilen KAN levereras med dessa grejer, inte att det ingår och att jag kommer att plocka bort dessa. |
|
|
Värdering av bilen påverkas hur många spekulanter som blir intresserade. Annonsen och dess utformning har stor betydelse för det. ------- //Lövet |
|
|
Jag har inte recenserat din annons, jag har resonerat om priset precis som du bad om i din trådstart. Skulle det hjälpa dig om jag skrev 280000kr utan nån som helst motivering? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.