AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.476

Ingen som köper denna trimmade F10 M5? För dyr?

Sida 2 av 2
För att många av de som letar bil är det i stort sett bara negativt med den utrustning som sitter på kanske till och med en deal breaker.

För egen del så har det dels att göra med utseendet, den må vara hur snygg och häftig som helst men inget jag skulle vilja köra runt i till vardags (vilket är när jag brukar min bil) och dels att jag inte vill köpa en bil för 760k som riskerar att vara helt slut på grund av trim.

För mig skulle den bilen vara värd mindre än en helt omodifierad eftersom jag helt enkelt inte ser värdet i modifieringarna, men däremot en del risker med trimmet.

Sen finns det ju helt klart de som letar efter en sådan bil, men ska de betala dyrt så lär de vilja ha exakt det som de letar efter, annars kan de ju lika gärna köpa en omodifierad och fixa till den själva så det blir så som de vill ha det.

Liten kundkrets och dyr bil brukar inte leda till snabba affärer...

Med det sagt, häftig bil helt klart.
@gallardo

Inget konstigt med det, själv ska jag ha på ADV.1 21" på min M5 och sänka den, jag vill inte den ska se ut som en SUV, allt handlar sätta en personlig prägel på sin bil, vad tråkigt om alla körde omkring med originalbilar.

Kolla tex på Arnes M5 från BOS, otroligt snyggt stuk han fått med guld BC Forged fälgar och sänk.
Verdi
Ja Arnes är riktigt snygg. Ser "rätt" ut enligt mig. Trodde först det var en M4 så han har verkligen fått den att se kompakt och sportig ut.

Den här vita ser bara trasig ut. Alldeles för låg till att börja med och så ett tvivelaktigt kjolpaket på det.

Apropå pengar så är det verkligen ingen garanti för bra smak.

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Grelle.... haha , anade att någon skulle komma med den kommentaren!!
Jo, man kan vända o vrida på det mesta ;)
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Verdi, Arne's M5:a är lägre än den vita. Iaf bak, ganska markant lägre. Fram är det nog lika. Tänker på hjulhusen då.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
En undran.

Hur är hållbarheten på motorn med den modifieringen? Kräver den mer underhåll och större plånbok för rep? Eller är den som M motorer i allmänhet?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
BMW's turbomotorer verkar hålla för väldigt höga effektuttag, skrev i en annan tråd om just N54:an som satt i de första 335:orna samt 1M. Den motorn håller för extrema effektuttag (700+ WHP) utan något gjort med motorn förutom kringutrustning då. Växellåda, kardan, bakaxel, drivaxlar och drivknutar verkar alla vara överdimensionerade från fabrik och även allt i motorn. På V8:an i M5:an är det troligtvis ännu mindre stress på grejerna vid dom hästkrafterna som jag nämnde. T.o.m. en standard M60B44 håller för över 500 WHP och den är inte ens överladdad från fabrik vilket inte direkt är en fördel.

Som med alla kraftigt trimmade bilar får man räkna med att något kan gå sönder, det behöver inte göra det men räkna med det. Fast i M5:ans fall skulle jag inte direkt vara orolig, så extremt är det inte.
Stämmer Skorpionen, jag hade pengar tills jag köpte en Mercedes CLS -15 i april ;)

Det dom flesta borde veta här inne är ju att dyra fälgar och lite tuning knappast ökar värdet på en bil med 200k. Plocka av det och sälj det vid sidan av istället. Hade aldrig i mitt liv betalt den summan som begärs när jag kan få en faceliftad med rejält mkt mer utrustning och färre mil för samma pengar :) Och tydligen verkar jag inte vara ensam med att tycka det för bilen borde ha varit såld vid det här laget. Kom ju inte ut på blocket förra veckan direkt.

Marknaden är också lite speciell i Sverige, har själv sålt bil till utlandet som inte ens fick en intresseanmälan men i Tyskland blev överöst med köpare, många säljer sina bilar ner till kontinenten då intresset är noll här hemma, säger lite mer om köparna än objekten..
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
lanab: Det enda det säger om köparna är att det finns 70 000 000 fler människor i Tyskland (givetvis innbär inte det att alla vill köpa en viss bil men oddsen ökar ju för att hitta en köpare till udda bilar där)
Verdi
Andelen personer som har råd med lite dyrare bilar är högre i Tyskland också. Högre löner, lägre boendekostnader...

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Gallardo... så pass , å en 15 oxå ;)
Verdi
Men herregud. Hade du haft pengar Skorpionen så hade du kunnat köra din 1M istället för att bara titta på den i hopp om att den ska öka i värde. ;)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Verdi... de bilar jag har kostar lite i underhåll ,samt fixar jag till en speciell BMW som har dyrare reservdelar än en vanlig BMW.... pengar eller ej, de vet bara en själv....

Ot... Verdi , tycker du ska köpa vinterdäck till din M2 , ser klart bättre ut än du skulle ställa in M2 an under vintern.... folk kan ju få för sig att du inte har råd att köra M2 :):) ;)
Verdi
Jo för jag är ju mån om min image som en miljonär som strör pengar omkring sig. Haha...

Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Hellre bakåtvänd keps änn hatt el basker ...;) ;)
Grym bimmer , synd att den saknar soft close , must have IMO men man kan ju njuta av alla hästar istället :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.