|
|
|
|---|---|
|
Min 3,0D -motor startar inte vid temperatur under -1 grad C. Har varit på Bavaria där men med dator och felkoder konstaterat att det inte finns något motorfel. På min fråga om de inte borde göra en kompressionstest av cylindrarna och kontrollmäta spridartrycket svarade man att om någon av dessa fel föreligger kan man se detta med datorn. Jag har följande frågor: 1. Kan man se motorkompressionen med datorn? 2. Kan man se spridartrycket med datorn? harne | |
|
Ursäkta, men vad är det för årsmodell? Fanns X3 ens -97? Alexander |
|
|
Jag skrev fel. Bilen är en X3 3,0D 2007. Har gått 19000 mil. Alla sex glödstiften samt styrenheten för dessa är nybytt av lokal verkstad med noll resultat. Bavarias dator visade dessutom inga fel på glödstiften, vilket bör kunna förväntas om så är fallet. Jag vet att man gör kompressionstest med en i spridarhålen monterad mätare. Förr i tiden mätte man även spridartrycket. Dessa båda värden förefaller för mig vara avgörande för hur motorn mår. Bavaria gjorde gällande att man kan se detta med den inkopplade datorn. Är detta möjligt Betyder detta att jag kan förvänta mig att motorn blir lättstartad när temperaturen kryper ner under 0-strecket pga att Bavaria kopplat en dator till bilen och denna inte visade några felkoder. Jag är för övrigt mycket nöjd med denna kvalitetsbil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.