AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
722

Hur töms vatten från golvmattan? E36 320i -97

Ca
112
CalleKola
320i/E36/M52 -97
Hej!
Nu, så sent som i Augusti, verkar golvmattan i förarsätet äntligen ha torkat ut någorlunda. Men snart kommer oväder igen och då är mattan och skumgummit under mattan ständigt svampigt och blött. Vi vintergrader upphör torkningen helt.

Detta kan inte vara bra för rost och ledningar och annat. Borde det inte finns hål under bilen där vatten och snö från skor kan rinna ut? Funderar på att borra upp egna hål med silikonventiler eller något.

Någon som har något tips om detta? Hur är det tänkt att fungera?

//Good things happen to good people!
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Tror inte att det ska vara hål i bilgolvet. Verkar vara ett konstigt problem. Den lilla vatten man får in i form av snö brukar ju torka bort med hjälp av klimatanläggningen.
Har du andra läckage in i bilen.
Ca
112
CalleKola
320i/E36/M52 -97
Nej inga andra läckage. (Vad skulle det vara???). Det verkar som att materialet under mattan är rejält tjockt. Det har dessutom gått en spricka i materialet där grus samlas. Så under merparten av året så är det blött. Under sommaren har jag kört utan gummimatta bara för att underlätta torkning, och jag parkerar nästan alltid i solen pga av detta.

Om jag själv hade designat bilen så hade jag byggt in tunnlar i skumgummit där varmluft kunde passera. Den här madrasslösningen känns som gjord för att bygga rost. Snart blir det väl hål i golvet som på en Familjen Flinta bil - med fotdrift alltså...

Det slår mig nu: Tänk om det redan är ett rosthål någonstans där vatten sprutar in under körning? Några fler idéer om dräneringshål på bilar? Har bara jag fått den tanken?

// Stort tack

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Troligen tätskiktet mellan dörren och dörr-innersidan som har släppt och leder in vatten - vanligt fel på BMW...

Lossa dörrsidan och tejpa upp tätskiktet med en bra "gaffa-tejp" eller liknande så är problemet löst.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ca
112
CalleKola
320i/E36/M52 -97
Tack Johan, ska kolla i morgon.
Best // Calle

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.