|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det möjligt att byta endast bakre ljuddämparen på ett original avgassystem till något som ger ett "grövre/bättre ljud" typ som en sportljuddämpare eller nå, utan att behöva byta hela avgassystemet? | |
|
Halloj! Det går absolut, dock får du ju kapa bort den gamla isåfall och svetsa dit den nya, eller om du kör med vanlig klamma. Om jag var du skulle jag kolla efter ballare ljuddämpare till Z3, dom passar i upphängningarna. Jag gick den dyra vägen och köpte Supersprint till min.. :) |
|
|
På min 323Ci blev det lite djupare och högre ljud bara av att byta bakre dämpare till en sportvariant: men jag köpte en budgetdämpare i vanligt kolstål som var modellanpassad. Ser dock helt OK ut fortfarande efter 4 hårda vintrar :P |
|
|
Nu blev det lite sent svar från min del:P Jo jag tänkte isåfall kolla efter slutdämpare som är gjorda för just orginalsystemet på just min bil:) har kollat lite på universal delar men det ser ut som man måste bygga om en del och det har jag varken kunskap eller lust med :P Har ni någon koll på vart man kan få tag i enbart bakre ljuddämpare som är modellanpassad? |
|
|
Skaffade själv ett eisenmann supersound alltså den mildare varianten. Är absolut nöjd men inget jag skulle vilja pendla till vardags med då det medför en del resonansljud. I mitt fall så var det bara att kapa bort originaldämparen och skruva dit den nya med avgasklämma. |
|
|
Har kollat lite på ulter sports exhaust, dom ser ut å vara rätt bra och inga fiskanoner och dom ligger på rätt bra pris, typ 2000kr:) Kanske en riktig amatörfråga från min del nu... Men en slutdämpare som är 80mm låter mindre än vad en som är 100mm gör, eller är det tvärtom? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.