|
|
|
|---|---|
|
Ena bakre blinkersen har det blivit glapp i. Eftersom det bara är dioder som sitter där så handlar de inte några lampor det är fel på. På själva bakstycket finns det bara metallplattor som ligger ann på kontakter som är kopplade till dioderna. Har kollat så dom ligger som dom ska, och det gör dom. Någon som haft liknande problem? | |
| Har för mig det finns repkitt på BMW o köpa. Det var en aktion 2009 eller 2010 på baklampor har jag för mig. Min bil var inne på detta. | |
|
Ringde Bmw, men han hittade inte nåt speciellt kitt för just detta. Fanns bara att köpa komplett baklyse eller själva bakplattan. Beställde en ny platta så får vi se vad de ger. Han visste att dom hade haft inne några bilar med detta problem men såg inte vad dom hade bytt på respektive bil. Bytte dom hela lyktan på din när den var inne? |
|
| Ska kolla har papprerna i bilen. Återkommer med artikelnr och aktion nr. | |
| På min e90 blev det lika. Hela baklyktan byttes. Det finns en del på engelskspråkiga forum ang detta. Inte helt ovanligt, minns iofs inte om det gällde även e91... | |
|
Verkar vara hela lyktor dom bytte på min. Enligt papper:Aktion 0063190100,byta bada bakljus sidova,repsats 63214871754,** RES I FACK ** |
|
|
Okej, tack. Verkar som sagt inte som det finns någon sån repsats kvar nu. Utan antingen får man köpa själva bakstycket som jag gjorde nu, eller så får man köpa en komplett lykta. Antar att det är kontakterna som sitter i själva lyktan, eller kontakterna som sitter i bakstycket som är problemet eftersom det inte är några lampor som är trasiga. |
|
|
Min ska in på en aktion men jag servar själv numera så jag har inte orkat boka tid för denna aktionen. Som jag förstod det var det någon gummilist kring bakljusen som skulle bytas... //Stenback |
|
| Hur fick du reda på aktionen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.