|
|
|
|---|---|
| Hej tänkte byta ut vevhusventilationen och i samband med det byta ventilkåpspackningen är det några ytterliggare grejer som man bör tänka på vid byte av ventilkåpspackningen ? | |
|
Glöm inte byta även packningarna till skruvarna det är ca 15-16 st och hgör rent efter bränd oljerester så gott det går. lycka till |
|
| Länk alltså nr 7 på bilden | |
|
Kanoners då skall jag beställa dessa ! Vet du om det är momentdragning på skruvarna och i så fall hur mycket ? |
|
| Det är det säkert men jag gick på känsla liksom inte alltför löst eller hårt det har ju gått bra.. | |
|
Se till att börja med att dra åt skruvarna jämt från mitten och utåt när du sätter tillbaka kåpan. Missade detta när jag bytte ventilkåpspackning på min nyligen och då fick jag felkoder om för mager blandning pga. luft som letade sig in där. Så jag tog av kåpan igen och drog åt skruvarna från mitten och utåt och efter det har jag inte fått några felkoder om mager blandning. Du känner när distanserna tar i och sätter stopp när du drar åt skruvarna. Lycka till! www.facebook.com/hermanssonamplification/ www.hermanssonamplification.com www.benesser.se |
|
|
Var köper ni dessa packningar ? är det någon speciell hemsida ? |
|
|
Jag köpte från autodoc. De har gratis frakt till Sverige och ett stort sortiment. Länk www.facebook.com/hermanssonamplification/ www.hermanssonamplification.com www.benesser.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.