AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.414

Dålig erfarenhet av Förenade bil i Malmö.

BM
451
BMW 580
530D -09
Va hos BMW i Malmö och beställde en nyckel då jag fick bara en nyckel när jag köpte bilen. (530d 2008 LCI med keyless och comfortsystem). Fick betala ca 3000 för nyckeln. Nu när jag fick den så fungerade inte det att låsa eller öppna låset. Det går endast att starta bilen när jag stoppar in i "nyckelhålet". Nu säger BMW att jag måste spärra den borttappade nyckeln då bmw endast tillåter 2 orginal nycklar. Och jag måste lämna in bilen för omkodning. Och spärra den borttappade nyckeln skulle kostar 1600kr. Först sa dem inget om det när jag beställde nyckeln och jag tveksam betalade 3000, nu få jag pröjsa ytterligare pga deras okunskap och dålig information. Men saken är det att jag måste ju ha en extra nyckel samt att frugan kan ha sin egen inställning med "hennes" nyckel då bilen comfortsystem med minne på nycklarna också. Men fan!! Det är sura pengar!!! Dem tyckte inte dem gjorde fel. Men då måste det vara mitt fel som kund som inte vet ett skit om koda nycklar. Hade dem sagt det från början att man MÅSTE spärra det bortappade nycklen och koda om för ett sammanlagt pris på 4600kr för en nyckel så hade jag nog inte beställt denna nyckel. Nu är det bara pröjsa och se glad ut.
la
44
larscph
545e Sedan 2023
Jeg har brugt Förenade Bil til enkelte garantireperationer på mine biler - og jeg har gentagne gange oplevet uprofessionel og dårlig service. Jeg kommer der ikke mere.

Har oplevelser tilsvarende dine med at de gør arbejdet halvt - hvor det virker som om de ikke ved helt hvad de laver og bagefter forsøger at lade kunden betale for det de selv har glemt.

Gå et andet sted hen. Hvis det skal være autoriseret så Lund eller Helsingborg. Hvis det bare skal være godt men ikke behøver være autoriseret så Autobahn i Svedala.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.