|
|
|
|---|---|
|
Har plöjt dom flesta trådarna med diskussioner kring 20tumsmontering på e61 med m-chassi. Söker er som har erfarenhet av detta för att jag ska kunna beställa lite roligare uppsättning till nästa sommar. Åker idag på Bmw original style 135, 18 tum, 8 tum breda runt om, et 20. Har hittat 20tums fälgar som jag gillar stuket på med följande dimensioner: Fram 9breda med Et 24 Bak 10 breda med Et 14 Föreslagen däckdimension är 245 35 fram och 275 30 bak. Detta är dock ett förslag och kan naturligtvis ändras i oändlighet så länge rullomkretsen är ok. Finns ju smidiga räknare online som beräknar allt i teorin tex Willtheyfit.com. Den kalkylatorn säger att bakfälgen hamnar 19,4mm längre in och 31,4mm längre ut. Framfälgen hamnar 16,7mm längre in och 8,7mm längre ut. Funkar detta i praktiken? Framför allt bak känns det tight tänker jag. Skulle helst vilja ha 10 tum bred bak så får man till det lilla extra djupet i fälgen som är nice. Har någon här kört ned ovanstående dimensioner? | |
|
Finns väldigt många trådar om detta redan, men jag slänger in mina 50 ören. På min gamla 535D E61 hade jag 20x11" ET19 bak med 275/30 och sänkning, samt 20x9" ET14 fram med 235/35. Fick modifiera lite smått i hjulhusen bak då en kaross-skruv tog i, annars inga problem. Det finns ju MK Motorsport som var och varannan kör med, 20x10.5" ET22 bak och 20x9" ET15 fram med 275/30 och 235/245/35 utan att det skrapar i någonstans. Vad jag vill säga är att om du utgår från MK-dimensionerna, så ligger du bra till. 20x10" ET14 borde hamna ~2mm längre ut än MK. |
|
| Tack för input. Beställer i veckan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.