|
|
|
|---|---|
|
Hej bor i sthlm och kör ofta kortare sträckor (2mil om dagen) men jnder semestern körde jag upp till västkusten (527km dit) och fyllde tanken fullt innan jag åkte. Datorn visade då 624km att jag hade att köra. Till frågan.. När jag väl ska åka hem igen så tankar jag fulltl igen. Datorn visar då 758km på datorn??! Det har aldrig hänt innan och varje gång jag tankat härefter så landar det alltid mellan 608-624km fullt. Det här är ju ca 8liter till jag lyckats få ut av bilen, på samma mängd pengar? Kan det ha göra med att jag körde väldigt långt och motorn måsde bra av dem långa sträckorna jag körde? Är bensinen annorlunda på landet? Om någon har en aning är jag väldigt intresserad Med vänlig hälsning,. | |
|
Färddatorn räknar med att du kommer hålla en liknande bränsleförbrukning på soppan du har i tanken som under x antal utav dom senaste km/milen du kört... Långkörning = låg förbrukning, så det är därför. |
|
| Har att göra med att du legat i hyffsatt jämnfart i en längre sträcka. Detta påverkar ju förbrukningen åt det positiva hållet. Korta sträckor mycket stopp etc påverkar självfallet negativt. | |
|
Jävlar vad smart! Ja tyvärr kör man inte såna fina långa sträckor varje dag.. Tack så mycket för svar! Kommer väl till anvönding i framtiden :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.