|
|
|
|---|---|
|
Alltså seriöst.... Två gånger på ca 10 minuter har jag nu fått upp sån där jävulskt irriterande popoup reklam på min mobil när jag surfat på Autopower. Alltså sådan här reklam med "typ 1000" jävla popups med systemrutor som vill att jag ska klicka ok, talar om för mig att min mobils batteri infekterats av virus eller att systemet har flertalet virus. Jag trodde att denna reklam hörde till mindre seriösa, kanske lite suspekta sidor. Men ska vi alltså behöva dras med sån här skit även på Autopower numera? (jag förstår att reklam är nödvändig för att driva sidan, men räcker inte banners längre?) | |
| Vad är det för typ av reklam? | |
|
Vi har fått in två andra som också sett detta fenomen, men jag själv kan inte återskapa det. Jag tror dock jag vet vilket av annons-samarbetena det kan vara, och har inaktiverat det samarbetet i väntan på undersökning av dem. Det borde fungera nu. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Den ena gången såg det ut enligt följande länkar (skärmdumpar) Länk Länk Länk Tack Tommie! Det låter suveränt. |
|
|
Samma här. Gick inte att surfa med iPhonen på sidan ! "Din iphone måste uppdateras " Gick heller inte att klicka bort skiten ! ! |
|
|
Sedan några dagar tillbaka dyker det upp pop-up-fönster som refererar till adressen mega.viral-content.site. Därför har jag i iPhonen begränat åtkomsten till denna IP-adress. Detta har bara skett då jag besöker autopower.se. Vänligen Näckrosen. P.S. Jag kan inte besöka länkarna ovan ty deras adresser är spärrade från jobb-datorn. D.S. I rather go ponding |
|
| mega.viral-content.site. dyker upp på en massa andra bloggar och forum också. | |
|
Förtydligande: Problemet bör alltså vara borta på AutoPower sedan 12-tiden. mvh Tommie |
|
| Låter bra. Har ett alldeles för stort beroende av den här sidan för att inte kunna mobilsurfa... | |
|
Kul att höra. :-) Ännu bättre mobilanpassad sajt är på gång, men jag kan tyvärr inte säga när allt blir klart. Mvh Tommie |
|
|
Hoppas framtida mobilsajt fungerar så jag och andra kan förstora texten utan att behöva skrolla i horisontalled (höger/vänster) då man läser brödtexten. Det är jättejobbigt att brödtextens radbredd är låst till ett visst antal tecken. Alla har nämligen inte örnsyn och/eller stor skärm. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
| @Waterlily ,vrid/lägg mobilen får du ju mer utrymme i horisontalled (om din mobil inte är kvadratisk förstås ; ) ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.