|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Blir galen på en felkod på min bil. Händer då och då, lite olika hastigheter, men oftast på växel 5 eller 4 i 60-70 kmh. Idag, för första gången, hände det på 1ans växel i 9 kmh... P1500 - ICV stuck open = Tomgångsmotorn fastnat i öpppet läge. I samband med detta går bilen i EML läge tillsammans med antispinnlampan. Enkel lösning tycker ni - byt ut eller rengör den. Har bytt den TVÅ gånger till helt ny Bosch. Vidare felsökning; Alla kontakter verkar OK. Alla slangar är OK. Luftmassemätaren är bytt till ny Hella. Gasspjäll bytt till ny VDO. Det öppna sportfiltret är utbytt mot original luftburk med nytt filter. Drar man ur kontakten för LMM händer det INTE. Detta då bilen ju går på förinställda värden, och tar ingen info från någonting. Har någon något förslag på vidare felsökning? Till saken hör att det är ESS Tuning TS1 som sitter också, så insugsbälgen ser lite annorlunda ut, men fungerar precis på samma sätt som oem. Tacksam för idéer..! | |
| BUMP. Problemet löste sig, jag bytte insugstempgivaren och allt var frid och fröjd, tills för några dagar sedan. Jag har nu bytt den igen, men problemet kvarstår.. Vad tror vi om detta!? Vad kan spöka!? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.