AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.268

Smartphone kopplad till bilens skärm

wi
170
wigerup
F30 320d 2017
Hej, Jag har en BMW F20 2012(fabrikstillv 07/2011) med bluetooth,AUX och USB.
Jag har en smartphone SONY E serie och har mirror link på den. Dessutom har jag en bra gps app (SYGIC NavCar) i mobilen.
Nu undrar jag om jag kan koppla den till min bil så jag kan se min smartphones gps app i bilens 6,5`skärm.????
Hoppas någon kan svara då jag är i akut behov av ett navigeringssystem som är integrerat på något vis.
MVH
Björn

We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Att spegla mobilen blir svårt. Det går att eftermontera navigation:
Länk
men det är ju inte gratis förstås.

Själv kör jag med mobilen monterad i en Kenu Airframe vid behov.
wi
170
wigerup
F30 320d 2017
BMW:s egen lösning går ej installera på min bil. Endast fabrikstillverkning från 07/2012. Har fått det bekräftat från BMW sweden i Solna. Så jag letar febrilt efter en lösning. Trodde det gick att spegla på något sätt.
MVH
Björn

Om du på något sätt fixar dvd-lösningen (fysisk utrustning samt koda dvd in motion) och kan spegla din telefons skärm via video ut så går det lösa, men det krävs att du redan har en del utrustning på din bil. Inte gratis heller.

wi
170
wigerup
F30 320d 2017
att dd88:
skulle vara intressant att veta exakt vad du menar. Har sett att det även finns s.k Car Mirror Box som bland annat soundpressure.se säljer men vet inte om den varken passar eller fungerar på min bil.
Med Vänlig Hälsning
Björn

Har själv aldrig gjort det, bara läst om det när man slösurfat forum.

Detta verkar vara en enklare totallösning:

Här är ett par alternativ:

Länk

Länk

Googla "F20 video input" så hittar du en hel del.
Av
33
AveKin
330iA M Touring -16
Har samma önskan som wigerup om att spegla mobilen i skärmen i bilen, så bumpar denna tråd.

Är det någon som testat "VEBA Mirabox" som Car Audio Center säljer? Och i så fall, var det värt pengarna? För/Nackdelar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.