|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tänkte skoja till Forrden lite med xenonljus. Då bilen har både klarglas och någon typ av linsljus så tror jag att xenonkonvertering kan bli både snyggt och ge bra ljus utan att blända medtrafikanter..? Frågan är om jag skall beställa ett kitt för canbus eller icke? Bilen har övervakning som larmar om en lampa är trasig, men detta system hade jag redan på en gammal Scorpio från 1990. Bilen i fråga är av 1998 års modell. Vad skulle ni rek mig att göra? Om jag köper ett kitt för canbus även fast det inte behövs, kommer detta att kunna påverka funktionen? Köper hellre ett onödigt dyrt kitt även fast jag inte hade behövt än att chansa och jag väljer det billigare som sen kommer ge felkoder. Tacksam för tips :) |
| Om det är halvljuset du funderar på att konvertera är min rekommendation att låta bli. Du kommer att åka runt och blända andra trafikanter. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Snackade med en kille som gjort detta på sin bil med linsljus och han sa att det inte bländade som på exvis V70 som han haft innan där var och varenda kotte hade blinkat på honom hehe. Dessutom går ljuset att ställa ner lite så tror inte det är så farligt på modellen. Kör hellre med lite bländande ljus än inget alls som så himla många gör nu för tiden, till och med Volvo har kommit på iden med DRL i dimljuset vilket gör att bilarna inte syns eftersom ljuskällan sitter så lågt. Vid svackor osv så syns ju inte bilarna så jag kommer faktiskt inte ha allt för dåligt samvete :) |
|
Volvos DRL lösning är certifierad och godkänd. Din är det inte och kommer aldrig att bli. "Ställa ner" ljuset funkar inte eftersom det är ljusbilden som är fel, inte bara höjden. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.