|
|
|
|---|---|
| Har någon koll på vad de är för insexnyckel för demont av bromsoket är det 9mm ? | |
| Är det insex så borde det vara 7mm. Det är standard för tyska bilar. Enligt realoem.com är det samma glidpinne på f11 och f01 så om jag hade gjort som jag hade tänkt och bytt skivor och klossar idag så skulle jag ha vetat med 100% säkerhet. Jag blev liggandes på soffan så jag är bara 99% säker på att det lär vara 7mm insex. | |
| Nä 7mm är de inte har testat brukar ju vara vanligt på alla 7 serie jag har haft ,men de här är ju en f01 760 med jätte stora bromsok, 10mm för stor å 8mm för liten så de måste vara 9mmm | |
|
My bad. Jag gick ut och kollade på min och mycket riktigt så är det 7mm. Men kollade realoem igen och tittade noggrannare denna gång. De glidpinnar jag har fram, används bak på f01. Är det varken 8mm eller 10mm utan nåt emellan så bör det ju absolut vara 9mm vilket verkar oerhört korkat... Ingen torx eller XZN som funkar? |
|
| Nej ingen torx funkar på dessa, best hylsa 1/2 lång insex 9mm | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är 9 mm insex skalle. Frågan har varit uppe förr Länk På dessa bromsok används en annan glidpinne och den har mycket riktigt en 9 mm insex skalle. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.