|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på optimera bilen. BMW 530d 2008. Men ändå är jag skit rädd att fucka motorn eller nåt. Sen såg jag denna hemsida: Länk Blev så sugen!!! Är dem bra eller dåliga? nån som har testat? Sen undra jag om det är bra att optimera bilen övehuvudtaget?? | |
| Jag var dit med min förra bimmer (316d -10) för två år sedan. Skulle tippa på att du blir lika nöjd som hos dubbelt så dyra aktörer som till exempv-tech (stavning?) | |
|
Jag var dit med min förra bimmer (316d -10) för två år sedan. Skulle tippa på att du blir lika nöjd som hos dubbelt så dyra aktörer som till exempel v-tech (stavning?) och SMOAB. V-tech tycks vara väldigt populära på detta forum. I vilket fall, jag var nöjd. Det blev nya ägaren också. Trimningen utfördes när bilen gått ~5500 mil. När bilen såldes i höstas så hade den gått~8000 mil. Den nya ägaren pendlar 12 mil om dagen 5 dagar i veckan så bilen lär garanterat ha passerat 9000 vid det här laget. 8nga problem med drivlinan så långt. |
|
|
Detta var ju riktigt billigt! Någon annan som har erfarenhet? |
|
|
Hej! Optimerade min F11 530D hos GDM. Bilen går som en dröm med sina 335hk och jag kör ifrån en original 535D så visst gjorde det skillnad. Sen om bilen i verkligheten fick 335hk vet jag inte men en enorm skillnad blev det. Har kört cirka 3000mil helt bekymmersfritt. |
|
|
Christopher85, Var det mer som blev bra förutom att du drar 535or (vilket inte är oviktigt på nåt sätt :)) |
|
|
Ja han verka riktig kanonbra! Sen undrar jag om man ska göra steg 2 med PDF off va många kalla det. Är det verkligen bättre att ta bort DPF:en? Den finns väl där av en anledning? Sen samma med EGR. många säger att det är bättre att ta bort DPF:en då man slipper igensotat DPF. Sen har man läst många som haft problem med bilen osv. Frågan är om det är annat fel än från optimeringen. Jag sitter med beslutångest. Köpte bilen nyligen och den har gått 16000 mil så inga garanti kommer att lämnas. Vill ju inte förstöra bilen redan och samtidigt är jag sjukt sugen på mer kraft och mindre bränsleförbrukning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.