|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag var dagen då det skulle ske. Jag skulle M-testa bilen jag drömt om de senaste veckorna. En BMW M3 från 1996. Men av en slump ringde jag upp BMW för att "verifiera servicebokens stämplar" och fick då reda på att bilen blivit reparerad för 70.000:- ex moms för två år sedan. Fick tag i nummret till den handlare som utfört arbetet och ringde upp. Fick då reda på att hela fronten var utbytt, spoiler, motorhuv, AC o.s.v. Han kunde tyvärr bara se delarna som var bytta och ingen historik om VAD som hade hänt med bilen. Nu är frågan, ska jag släppa denna bilen då säljaren inte berättat detta för mig att den varit med om en krock. Eller ska jag M-testa och om den går igenom ge ge ett skambud och ev. köpa den? Begärt pris nu är 185' (toppskick, skinn, dubbel klimat, stora f-datorn, H&K stereo-paket, 11.000mil) Skambud: ? /Bitter, mycket Bitter. | |
| En parantes bara...Min M5 -90 blev stulen tidigare i år o fixk lättare skador(bortkörd framspoiler samt buckla båda framskärmarna å förar dörren)Repkostnad enligt BMW är 80000....Håller på o tjafsar med försäkringsbolaget än...Va ja vill säga är att den INTE behöver ha varit råsmälld utan kanske bara fått en "lättare" kyss...Svårt o veta dock.... | |
|
Tack Dawwe för svaret. Har nu kommit tillbaks från M-testet och enligt besiktningsmannen så var det inget att oroa sig över. Det är mest "känslan" över bilen som fick sig en en törn. I övrigt tyckte han att det var ett av dom bättre exemplaren han testat. Så nu får vi se vad som händer, köp eller inte. Avgörs imorgon... /Fred. |
|
|
Är lagningen bara riktigt gjord så och att förövrigt är fin och välservad så är det väll inga problem..att den sen är krokad vet ju bara du och tidigare ägare :) Min M3:a har troligtviss råkat ut för något liknande....huven är omlackad + att ena skärmen är bytt.kan ju vara en parkeringskada vad vet jag,säljaren sa att det inte var några tidigare skador men man såg ju att plåten låg lite annorlunda på den ena sidan + att huven är vit på insidan och silver met. på utsidan säljarens kommentar:"BMW grundlackar bara insidan på huven och bagageluckan"skit snack sa jag till han!!!han fick fixa nya sommardäck till bilen för det + service av bromsbackar och ny domkraft he,he....funderar starkt på att lämna in bilen på en lackerings verkstad och be dom lacka insidan i samma färg som bilen så att det ser lite bättre ut för mig och även för nästa ägare....så nu vet ni det :) hoppas jag inte skrämde från att köpa den. Mvh Ricke |
|
|
Har nu fått historien bakom plåtskada förklarad för mig. Tack vare det och en liten prisjustering står det numera en BMW M3 -96 i mitt garage. DAMN, IT FEELS GOOD! /Fred. |
|
|
Grattis! /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
| Fan vad kul silver :) Gasa lagom och klokt ;) | |
|
får man lov att fråga vad som hade hänt med din M3:a ?????Glöm inte att lägga upp bilder på din nya bil så vi får se den :) Mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.