AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.069

BMW E30 318i, 1988 Värde?

La
3
Lady Lou
Bmw e30, 318i
Hejsan! Jag fick en röd BMW E30, 318i från 1988 när jag tog studenten och har aldrig varit mer förälskad i en bil. Bilen är helt i orginal med Blaupunkt radio och har BBS kryss-eker fälgar i väldigt bra skick, inga skavanker, alla centrumkapslar är såklart original nyckeln finns även kvar till kappslarna. Enbart få skavanker på bilen ( en repa på huven ) och fåtal dörruppslag.

Bilen har gått 8000 mil och enbart haft mig och tanten innan som ägare. Har fått byta avgassystemet då det helt plötsligt började komma ut någon form av "ull". Fick även inbrott i bilen förra året och blev helt hjärtskärrad, dörrlåset gick som tur är att laga och det syns inte att någon varit där och pillat. Bensinslangar är även bytta både i tank och motorutrymme, nyligen har den även varit på service där de bytt diverse slangar samt rensat insug. Bilen har haft lite rost såklart, självklart är detta åtgärdat och i samband med reperation rostskyddsnehandlades även bilen.

Tyvärr lyser service lampan, har lämnat in bilen för att få den släckt men de lyckades inte. Vet någon vad det kan bero på?

Efter några års ägande av denna bil och ständigt en mor som tjatar på mig att jag ska sälja den istället för att fortsätta "kämpa" och laga den efter hand. Vad tror ni att man får för en BMW e30, 318i idag? Jag hade en bilmekaniker som ville köpa den av mig när jag enbart ägt den en månad för 35 tusen men jag sa självklart nej.

Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Jäkligt najs BMW du har :)
Säger bara en sak : behåll den !
Kommer att stiga i värde med åren .
Originalskick , lågmilade e 30 växer inte på träd .

Att service lampan lyser är troligtvis ingen större grej .
Kan en seriös mekaniker släcka för typ några 100 kr .

Synd bara att det inte är 320 el 325 med sexa .

Berätta gärna hur det går med BMW n i framtiden :)
Ma
82
Mats72
M3 3.2 -97
325iM Cab -94
750 iL -99
Hej!

Jag ställde en liknande fråga till forumet förra året, fick svaret "max 20".

Sålde bilen för betydligt mer än så på bara några dagar.

Ett par månader senare var den till salu på Prestige Cars för 69.9'.

Men tycker du om bilen så tycker jag du skall behålla den!

MVH/Mats

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.