|
|
|
|---|---|
|
Jag är lite sugen på att optimera min 530D 2008 LCI. Men är rädd att det fuckar bilen i längden. Men vill ju har lite kul med kraft. Vad tycker ni? Vågar man optimera bilen? Hur säker är det? Har läst lite överallt. Har frågat en BMW mekaniker som jobbar hos BMW. Han sa till mig att det är inte bra ide att optimera bilen då många delar kan slitas ut i förtid osv.... Sen har jag hört bra om Vtech men samtidig så har jag BSR på samma stad som jag bor i. (malmö) Vilken ska man välja om jag nu väljer att optimera bilen och varför? Ska jag ta bort dieselpartikelfiltret eller inte?? Vtech säger det ger mer kraft. BSR säger det inte är bra att det släpper ut för mycket sot. att det inte är rekommenderad. Ja kom med kommentarer. | |
| Jag tog bort dpf på min e60 525d lci. Sotade inget alls, effektmässigt så är det bäst att ta bort dpf samt att den ger ett fint ljud ur avgaset med dpf borta. Dessutom blir du av med huvudvärken som en dpf och egr kan skapa. Visst att delar slits ut snabbare i längden, men kör du med hjärnan så är det lugnt. Körde min e60 trimmad i 4000 mil, inget gick sönder som kan länkas till trimmet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.