AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.094

Sugen på att köpa bmw z4 3.0 si -07

Sida 2 av 2
Jo
9
Jonas Hansson
Volvo V70 D4 -16
Carfax är ganska bra. Jag har använt mig utav de på 3 bilar. Lite synd att man inte alltid ser vad dom har gjort på verkstad. Ibland kan de bara stå "verkstadsbesök" men inte vilken anledning.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Om bilen har varit krockad går väl bara att se om den är importerad från USA och listad som "Total loss" eller dylikt, m.h.a. Carfax. I Sverige registreras inget sådant vad jag vet och om det gör det så är det konfidentiellt. Ringde ett försäkringsbolag en gång och frågade om bilen i fråga hade varit krockad, dom fick inte lämna ut sådana uppgifter sa dom.
Hur kola om den varit krockad. För det första, är den professionellt lagad kan du inte se det, men å andra sidan bör bilen då vara korrekt lagad.

Kolla lacken, är den delvis lackad är det mycket svårt att få exakt rätt nyans, speciellt i metallic kan man se olika "riktning" och kornstorlek på metallglansen.

Z3 är en välbyggd bli. samtliga springor mellan dörr och huv mot kaross bör vara ungefär lika stora och jämn nivå mot anslutande del. Jämför höger med vänster sida.

Kolla bultar och skruvar till skärmar m.m. Har de varit lossade? Dessa är lackade från början och lacken skall ej vara bruten. Då är skärmen lossad av någon anledning.

Kolla skärmkant vid bakhjul. Jämför att tjockleken i skärm-inviket är lika. Det är vanligt att plåtslagare lägger ny skärm över rester av gamla invik = blir tjockare.

Kolla omlack, bekväma billiga omlackeringar innebär maskeringstejp i kanten av dörrar. Då går det oftast att finna en kant på dörrkarm mellan dörrkarmens befintliga lack mot den nya "utsidans" lack. Gäller även huv och bagagelucka.

Kommer du åt undersidan är det en bra metod att kolla krockad bil. Vid en kraftig krock måste balkar riktas och ibland delvis bytas ut. Syns det svetsar i balkar under som bara finns på ena sidan och inte på andra, har någon bytt balkdelar. Då har smällen varit kraftig. Kolla speciellt kring framvagnsupphängning. Ny svart underedsmassa på begränsade områden kan vara ett sätt att dölja / skydda nysvetsat.
Carfax är bra när det gäller amerikansk import. När det gäller Tyskland är den personliga intigriteten hög. Därför kan du aldrig kolla namn och tidigare antal ägare i Tyskland.
Jag tror dock att de flesta är mest rädda för amerikanskt totalskrot, provisoriskt fixat i Litauen och "tvättade" via mellanhänder, exempelvis via Tyskland.
Är det en äkta tysk, skall du hitta klisterdekaler och definitivt instruktionsböcker skrivna på tyska.
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
I dag var jag och köpte bilen jag länkade till i tidigare inlägg. Sjukt nöjd med den, känns och ser ut som ny. Två ägare varav den sista haft bilen i nästan sju år.
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Grattis till en härlig bil :)
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Grattis, grymt kul bil / Peter
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Jag som inte år så duktig på BMW och all utrustning. Kan man få fram specen på hur bilen beställdes ny?
Skriv in sju sista i chassienr här: Länk
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Tack. Var mer extra prylar än jag visste om på bilen.
Visa användare
33
Tarmac surfer
BMW 120D -10
Jag har en Z4 3.0si -07 coupe som ev. är tillsalu , jag har lite svärt att bestämma mig om jag ska sälja pärlan lr. ha den kvar..

Det är det att jag håller på o bygger upp ett behov av en BMW 135 coupe just nu, så om rätt köpare o rätt pris stammer så kan vi gå skilda vägar Z4:an o jag.

Så om du fortfarande är intresserad så finns en I Eskilstuna...

Mvh. Peter
Jo
9
Jonas Hansson
Volvo V70 D4 -16
Har skickat privat meddelande till dig!

Mvh jonas
bi
202
bikermike
M3 E46 SMG2 -02
M2 Competition -19 såld
Z4 M Coupe -07 såld
Volvo S60 T5 -02
Två billiga -07or på Blocket nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.