|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade uppe bilen igår o kände lit på kulleder etc. Jag bytte bägge främre länkarmar på min 320d -09. För jag trodde dessa glappa. Men tycker det blivit än värre nu? Nu klapprar det en del vid typ körning på gatsten etc. Inte alltid men ofta. Hade uppe bilen idag. O armarna ser fina ut. Men kände på yttre styrledernas kulleder o dessa går att böja en del alltså dom är rätt rörliga men glappar ej upp o ner. Ska yttre ledernas kulleder vara lite rörliga? Kände även på stabbstagen o dom verkar inte glappa upp o ner inte heller åt sidorna. Svårt att känna iofs med bara handkraft. Däremot e dom alldeles lealösa i om man vrider vid ledkulan. Dom är hur lätta som helst o vrida på alldeles slappa. Kan det vara dom som spökar? Hoppas ni fattar vad jag menar. Vrider man stabbstagen så är dom lätta o vrida. | |
|
Skulle tippa på stagen till krängningshämmaren som är dåliga, då klapprar det vid ojämnheter. Enkla att byta och förhållandevis billiga - finns ett mekartips under GDS som jag skrev för några år sedan och då på en E46:a, men konstruktionen är i princip likadan på din bil. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack! Yttre styrleders led kan man vrida på? Alltså dom sitter inte bom fast. Man kan vrida armen vid kullederna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.