|
|
|
|---|---|
|
Takluckan på mitt nyförvärv har trögt lite och varit lite svår. Tex nåt innertak som är löst som går att skjuta på in o ut manuellt? ? Ska inte det hänga med luckan? Det kan fastna längst in tex ibland. Hur som så ville inte luckan gå ner från vädrings läge och jag fick för mej att stoppa in min feta hand imellan och hjälpa. Insåg snabbt att när den började klämma rejält att det hjälpte inte att släppa knappen då den verkar göra nåt stängningsprogram? ?? Idioti så luckan fortsatte att försöka krossa min näve till jag fick panik och gjorde ett ryck uppåt och då small det till och luckan gick sönder i nåt fäste . Vad kan man göra nu? Ser ut som plast oxå :( det verkar bara en arm som är fäst i en plast skena som lyfter bak kant. Luckan är stängd nu men är slapp i vänster bak kant Kan man ta loss allt och går det byta ut överhuvudtaget? Och varför har bmw gjort stängningsprogram på en tak lucka. Rätt farligt. . Ibland har ju folk haft kroppar och huven upp i dom. | |
|
Hade en 540 E-39 som också gick trögt i takluckan år-96. Var där med handen för att hjälpa till , slutade med att jag knäckte något fäste. Fick tag på nya delar genom sprängskiss på Länk Köpte allt på bmw och delarna var inte så dyra. Var meckigt att montera , fick ta ner innertaket för att komma åt allt. Har för mig att jag tog loss hela takluckeramen och bytte delarna vid sidan av bilen... |
|
| Herregud det var det jag inte ville höra. Men tack så jätte mkt för hjälpen. Då får jag göra samma | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.