|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| #hotfull stämning | |
|
Hotfull stämning ??? Bmw when you love to drive!! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nja, uppfattade det inte som hotfullt precis (fast jag tolkar och översätter utifrån min position och omgivningsuppfattning). Precis som i verkligheten så ska man vara försiktigt med vad man säger, även digitalt. Nu har jag den starka åsikten att gör man ett misstag så ska man vara man nog att erkänna det. Samtidigt som jag har detta krav på mig, så har jag samma höga förväntningar på omgivningen - men det verkar vara si och så med detta i samhället (ingen koppling till denna tråden utan bara samhället och vissa olika grupper i allmänhet). Så man kan nog säga att motorn (som var en av de tidigare) fick problem med vevlager som många andra. Fast det brukar föregås av ganska distinkt knackande, men det kanske inte alltid är sant. |
|
Det är bra det BMWslangen Det jag menade att den som läser det Kan det fel och sprida vidare och bla bla Resten vet du .... Vissa motorer börja knacka lite vissa Bara lägger av helt å hållet Max 10.000 mil koppling Max 10.000 vevlager ........ Bmw when you love to drive!! |
|
|
@Bmw-slangen: "Det finns ingen som helst möjlighet att utifrån chassinummer ta fram ett regnummer (det motsatta går däremot)." Det går hur lätt som helst, bara knappa in chassienummret ist för regnr på biluppgifter.se tex så kommer regnr upp. Inte för att regnr har med saken att göra i just denna tråd. @ It's all about M: inte för att jag misstror dig om bilens historik så även om en bil har en clean carfax så kan ju mätarställningen vara manipulerad precis som en svensksåld bil kan vara det. Mest intressant är hur den kom till Sverige, direkt från Us eller via europa? /Martin |
|
Doh! Du har helt rätt. När dessa tjänster lanserades så fungerade inte VIN, men det tillkom kort efteråt. Men sedan slutade det fungera/togs bort. Men nu är det mycket riktigt fullt fungerande. |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
För att det skall fungera krävs fullständigt chassinummer, enbart de 7 sista räcker inte om man vill få fram reg.nr. |
Alldeles riktigt. Vilket är självklart då bilmärke med mera sitter i de första siffrorna men för oss men för som kommit till insikt så räcker det alltid med 7 siffror :-) Fast för ca 1 år sedan fungerade det inte - trots att man uppgav fullständigt chassinummer. Men nu accepteras även VIN som sagt. |
|
Det går att få reda på registreringsnummer utan att ha tillgång till komplett chassinummer. Kanske inte via gratistjänsterna, men det går absolut. Inte för att det tillför något i diskussionen, men ändå. |
|
|
Jo det funkar ja. Sökning på Identifieringsnummer Inloggad som Logga ut Identifieringsnummer Fabrikatskod |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.