|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Tycker min bil dras med en egenskap som inte är så störande men som jag ändå känner borde ställa fråga om. varje gång jag köra iväg med bilen vidd kallstart så rycker den vid låga farter. Vet inte hur ska förklara men som en hund som inte fått röra på sig och är full av spring som man måste hålla lite i koppel. Detta är bara vid första 5-10 metrarna som försvinner ryckigheten. Nån som vet vad det skulle kunna vara? Nått att oroa sig för? | |
|
Så enbart kallstart - inte relaterat till hantering kopplingen eller strax därefter? Det finns en del på nätet om CDV(Clutch delay valve) som skall säkra en viss maxhastighet för kopplingen att få full effekt. Men det skall ju inte vara relaterat till kallstart så vitt jag förstår. En del gör modd som innebär samma som att ta bort ventilen för att slippa lite slirning i koppling. |
|
|
Manuell eller automatlåda? Hur långt har bilen gått? Hur har bilen körts, mycket stadstrafik eller nästan bara långkörning? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Automat, ca 17000 mil, gått i Göteborg samt Stockholm vad jag vet. Mestadels körning mellan 2 km - 10 km. Då å då långfärd till Kalmar, Värmlamd å Skärgårn till å från. |
|
|
...Hur som så efter att ha läst lite på olika forum så testade jag att hälla i STP Complete Fuel System Länk så är nu ryckigheten borta. Däremot så låter den fortfarande som att den försöker starta upp (även om startmotorn redan gjort sitt) i ungefär 5 sekunder. Men som sagt, själva rycken e borta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.