|
|
|
|---|---|
|
Hej Har rensat lite i mitt förråd och hittade lite saker som var tänkt att sätta i min tidigare e39 som inte hade hifi ( 676 ), och nu undrar jag om dessa kan fungera tillsammans med orginalsteget? DLS R5A med DLS T25 ( Länk ) som var tänkt till framdörrarna. och DLS 125 5,25" ( Länk ) som var tänkt att sitta i hatthyllan. Jag är okunnig när det gäller ljud, vet bara att dessa ska passa i befintliga infästningar utan modifiering. Men kommer dessa att fungera med befintligt orginalsteg? eller kan det skada något? Har läst lite om folk som har 676 och bytt ljud, men " left the factory mid range and rear door tweeters in tact and operating off the factory amp ( Länk )" och låter det nya steget driva de nya elementen med original kablaget. Om inte det kommer fungera, vad behöver jag införskaffa till de högtalarna som jag har anget ovan, för att det ska fungera? vad för eftermarknadssteg bör jag skaffa? Med risk att bli avrättad nu av någon ljudkunnig, skulle biltemas 24763 ( Länk ) fungera till sakerna ovan? Vänligen Mattias | |
| Problemet med att använda originalsteget är att delningen mellan högtalarna sker där så det är bäst att komplettera med nytt slutsteg. | |
|
Du kan använda originalsteget om du vill men räkna inte med något superljud, du får behålla original mellanregister då som du redan nämnt då det är 3-vägs original i dörrarna som är aktivt delat. Alternativt köper du nytt steg som du är inne på. Koppla då ur hifi-steget i bak i bilen och sätt delningsfilterna till ditt DLS-kit bak i bilen och skarva in dig på original högtalarkablage till diskant och midbas. Det går tre kabelpar till varje framdörr original. Signal till steget tar du från de inkommande kablarna till hifi-steget minns inte färgerna nu men de finns schema om du googlar. Kan rekommendera detta slutsteg till samma pris istället för Biltema Länk Det har mindre mått och blir enklare att montera. Glöm ej att köpa en högnivåadapter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.