AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.451

Varning Sybergsbil ORG.NR: 556860-6510

Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Hej,

Samma upplägg som Jetsetcars. Det köper en nerlagd restaurangverksamhet och byter namn. Sedan vill de hämta din bil utan att betala. "för att de har en köpare till en just en sådan modell och vill att du ringer upp".

"Hej angående annonsen som vi såg på blocket.se vi är väldigt intresserad av den för att vi har en köpare på just en sån modell så om den finns kvar slå gärna en signal bessök gärna vår hemsida www.sybergsbil.se mvh Bengt Magnusson Sybergsbil Stockholm AB telefon nr är 0765-677985 "

Tror det är samma person som gjort hemsidorna på de båda firmorna.

Googlar man orgnummret : Länk

Skyddad identitet på bolagsägarna säger väl det mesta....

Håll er borta.
Länk
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Se där ja...
Sv
1
Svante.m3
Bmw m3 cabriolet 2011
Tjena alla man kan ju ändå inte ta alla företag för ett och samma jag vart kontaktad av johan Fredriksson från Sybergsbil Stockholm AB som jag gjorde affär med han både hjälpte mig med att sälja min bmw m5 sedan så fixa dom en riktigt fin m3 cabe så jag är absolut inte missnöjd men kan så vara att alla är lite konstiga på blocket.se tycker bara att man skriver en massa saker som ibland inte ens har med saken att göra.
Det roliga med sådana här trådar är att så fort någon skriver något nedlåtande (och i de flesta fal sann information) om något företag dyker det alltid upp en nyregistrerad person som med sitt första, och i de flesta fall enda, inlägg ska lovorda företaget som tråden handlar om. Det slår aldrig fel. Det gäller inte bara detta forum utan det är exakt samma scenario på flera andra internetforum.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Hahaha.... osv... helt rätt Chris , dessa TOMTAR har alltid en tendens att dyka upp så lägligt!!!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Bra poäng där Chris!

Alexander
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det som är roligt, är att "trollen" bara lyfter tråden med sitt (lättgenomskådade) inlägg, så att ännu fler läser tråden....kanske inte så slugt i slutändan! ;o)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ho
1
Hoxtra
BMW M3 e92 -08
Jag säljer just nu min BMW på blocket och blev kontaktad av Bengt med samma meddelande. Jag ringde upp och han lova direkt guld och gröna skogar. Han behövde inte titta på bilen, han garanterade mig direkt de priset jag har i annonsen. Det enda som behövdes var att jag åkta till Kista och lämna över bilen till honom så har jag garanterat pengarna på mitt konto inom 20 dagar, eftersom han "har flera köpare" på exakt min bil.

Herregud vilka tomtar.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.