|
|
|
|---|---|
|
Nu kommer ytterligare en fråga rörande mitt bilköp, kan fan inte bestämma mig för någonting själv :D Interiörs lister... vad ska man ha? (bilen i fråga är m140i). Eller rättare sagt, frågan e inte vad jag ska ha, utan "vågar" man välja "svart högglans" (piano-lack). Att den kommer bli skitig, det lever jag med, har ändå alltid en microfiberduk i dörrsidan... det jag är rädd för är ju istället att den ska bli repig, speciellt delen som är runt idrive reglaget och förardörrshandtaget... Någon där ute som har några erfarenheter? | |
|
Hade samma tankar som dig (exakt) och tog borstad aluminium som jag hade tidigare...... Provkörde nu en med just svart piano och.... jävlar vad snyggt det är. Allt det här är just personligt, men jag vill byta. Vet bara inte om det är samma med ambientlight som utan.... Mitt tycke: "ta det PIANO" i svart. Mvh Jonas B |
|
|
Piano är snyggt som bara den men är tyvärr mycket mer repkänslig än hexagon/borstad alu m.fl. Aluminiumlisterna håller sig flera år jämfört med piano som snarare förslits efter månader. Så mitt tips är om du är pedant och tänker äga bilen långsiktigt välj aluminium alt foliera högblank svart hos något proffs. Kan du leva mer smårepor välj piano. |
|
|
Tack för era svar... blev om möjligt ännu mindre klokare haha :D Att det går att köpa nya interiörslister vet jag... i paket allafall... går det att köpa t.ex. bara delen vid idriven löst? (då kan jag, när den blivit repad, byta den till en i alu...) Kan ju faktiskt även ta och skyddsfoliera den direkt när jag får bilen... någon som provat det? |
|
|
DU kan köpa varje del löst hos BMW eller t ex Leebmann. Nu vet jag inte vilken BMW-modell du tänkt dig, men dessa delar kostar några hundralappar styck till F30 hos leebmann.de. Jag köpte en hel uppsättning interiörlister till min bil och beställde alla delar som separata delar. Det blev inte så fasligt dyrt. |
|
| leebmann24.de ska det vara, inte leebmann.de. | |
|
Den lilla erfarenhet jag har utav pianolister i en M3 E46 var att de repades extremt lätt oavsett hur försiktig man var med pensel + mikrofiberduk. Kvalitén är förhoppningsvis bättre nu, |
|
|
Jag har svart, visst kan man se några små repor men tycker inte direkt att det stör. Lite fingeravtryck syns däremot så jag får torka lite oftare än om jag haft andra paneler. Blir garanterat svart i nästa bil med, ser väldigt snyggt ut tycker jag. |
|
| Såg en på bimmerpost som klätt sina i kolfiberväv, kan man leva med vetskapen om att det inte är "på riktigt" så såg det faktiskt riktigt bra ut. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Är inte dessa lister klarlackade (billack)? Då borde det gå att polera dom om du maskerar lite. Ska prova det i min 740 nån dag, men jag har trälister. |
Transocean |
Jag har svart högglans och efter 5 år ser det fortfarande bra ut. Men borstad alu ser bättre ut om jag skall vara ärlig. Lyfter bilen liksom |
|
Har svart piano, och jag är rätt slarvig med vad jag har runtomkring växelpetaren efterom mugghållarna är framför, och hittils är det repfritt. Dock som påpekats tidigare, dammiga blir listerna, och vartenda fingeravtryck eller "petmärke" syns. Det syns till och med ränder när man torkat av listerna. Ett elände dom där pianolackade listerna, men snygga är dom! När dom är kliniskt rena så lyfter dom hela inredningen, men minsta smuts och dom får bilen att kännas sunkig |
|
|
Farsan har Pianolack i sin F20 och tycker den är hemsk, blir tyvärr smutsig och ser tråkig ut direkt. I F20 så är ju det invändiga handtaget till dörrarna i den valda inredningslisten, i detta fall pianolack, Ni kan ju bara tänka er hur den kommer se ut om 3-4år. Och om man som han också har en svart inredning, stolar osv så tycker jag att pianolack bara gör att hela inredningnen blir mörkt. Alu hexagon är min favorit, alu lister lyfter inredningen så att det händer något |
|
|
@ Nicklas_A Jag har just den konfigurationen i min F20, 3 år gammal och har inga andra problem än att fingeravtryck och damm syns lite lättare. Inredningen är mörk det håller jag med om, men så vill jag ha det iaf. Det är nog mest en fråga om smak vad man väljer. |
|
|
Hade svart högglans under tre år. Inte en repa blev det. Sen behöver man ju inte hålla på med nycklar och annat för då blir det säkert repor. Fingeravtryck syns däremot men är ju lätt att undvika med en putsduk. Numera har jag finborstad aluminium och det gillar jag skarpt, mycket snyggt. |
|
|
Nu har jag spenderat några dagar med en 330e med "fin aluminium med accentlist svart högglans". Och det är den det kommer bli... "titta här... man ser ju att det svarta är dammigt, inte alu't" sa jag till vännen... drog sedan med fingret för att få bort dammet... och fick då tråkiga fläckar på det svarta... Tittade även in i min superpedanta morbrors 218 som har svarta lister... man såg ju dom få dammkornen väääldigt väl. Så jag avstår den svarta högglansen, hoppas jag inte ångrar mig :D |
|
|
Välj svarta lister, de är snyggaste bortsett från svart trä som inte går att få idag. Att avstå från de snyggaste listerna för man är rädd att de kan se dammiga ut och i stället välja fulare lister är för mig obegripligt. Jag har svart trä i två bilar och haft det i ytterligare tre, samt pappa hade svarta lister i sin E39a och jag har svarta blanka lister i Sciroccon, hur snyggt som helst! Enda gången det varit problem är när en tidigare ägare i en med svart trä låtit grejer ligga och åka runt på konsolen runt växelspaken. Men det hade varit lika fult om det varit någon annan interiörlist. Ta det du vill ha och vårda grejerna väl. Aluminiumlister hade jag valt som allra sista alternativ. Stephan |
|
| Svart list:as snyggt!! Aluminium :njaee! Men jag har förståelse för att det blir jäkligt mörkt och burrigt om man har svart klädsel och panel! | |
| Högglans är ju ett helvete men vackert.. | |
| Jag valde svart piano när jag köpte min e91 och säger bara en sak ALDRIG IGEN! repas otroligt lätt och minsta damm syns väldigt väl och då är jag enda som åker i bilen och extremt pedant ;( | |
Transocean |
Heh, såg nu att frågan gällde INTERIÖR.....har Alu inne och svart högglans ute :-) Alu inne är snyggt som fan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.