|
|
|
|---|---|
| Hej Jag hade ett problem i vintras då det var minusgrader så fastnade själva låset i dörren, handtaget gick att röra på som vanligt med vägrade öppnas. Dock då man kört bilen så den blivit varm och fått upp lite värme i kupen så gick den att öppna. Detta sker bara på förardörren. Vad kan detta bero på? Tänkte jag skulle försöka få det fixat innan kommande vinter. | |
| Jag hade ett liknande problem fast på en Audi A6 för länge sen, Där fick jag helt enkelt byta låskistan i dörren. | |
| Okej. Var det fukt som va i låskistan då eller? Tänkte om de kanske skulle gå att reparera genom att öppna upp å fetta in ordentligt. | |
| Låskistan var omöjlig att öppna, jag vill minnas att den var stansad eller ihopnitad. Det spelar inte så stor roll egentligen. Beställ en begagnad på bildelsbasen, den borde kosta 2-300kr någonting. | |
| Amen juste kanske lika bradå. Tack så mycket :) | |
|
Hej, Standardfel, skulle jag vilja säga. Det har diskuterats här i forumet vid ett antal tillfällen. Vatten/fukt i låskistan eller i någon av manövervajrarna tycks vara vanligt. Det senaste tipset, som jag läste här på AP - jag är i marknaden själv s a s - var att dränka in låskistan, och allt annat man kommer åt, med vapenolja från Biltema. Det tipset tänker jag själv ta fasta på, så snart jag får en ledig längre mekstund med glidaren. T ex: Länk Eller använd sökfuntionen ovan. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.