|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en Volvo V70, årsmodell 2012 med D3-motorn, femcylindring tvålitersmaskin med 163 hästar. Kamremmen ska bytas vid 18000 mil, bilen har just passerat gränsen men serviceindikatorn säger inte till att det är dags, borde den inte göra det? Tidigare har den alltid varnat i god tid när det är dags för vanlig service med olja och filter mm. Någon som har koll på om bilen ska indikera eller inte? Eller om intervallen är annat än 18000 mil? /Niklas | |
| Finns ingen indikator för kamremsbyte vad jag vet. | |
| Kamremmen får man ha koll på separat för Volvo. Jag tror faktiskt detsamma även gäller VAGs bilar med rem. | |
|
Kamremmen är ett intervalltillägg till ordinarie service vid 18000 mil, det håller din verkstad koll på (om de vet vad de håller på med...) ------- //Lövet |
|
Transocean |
Jag skulle byta omgående. |
|
Tack för era svar, då har jag koll på läget nu, men jag tycker det är lite märkligt att en så viktig sak som kamremsbyte inte är något som bilen själv påminner ägaren om. Delar är beställda och jag kommer utföra bytet själv inom de närmaste dagarna. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns inget bilmärke där bilen själv indikerar för Kamremsbyte mig vetligen. Dessutom har den rekommenderade intervallen ändrats flertalet gånger på olika märken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.