|
|
|
|---|---|
|
hejsan, min 525 e60 har börjat strula. lite kortfattat. började strula med att den vägrade starta typ 1grr i månaden. fick fel meddelande på Fuelpumprfaul. Motorn går runt sluatde med att jag bytte bränslepump (verkstad gjorde jobbet) jag köpte pumpen sj ny (bosh) byttes den 14 juli idag 22 juli på väg till euromaster (för att göra framvagnsh) så ville den inte starta,efter några försök så fick jag igång den.lämnar in för framhj. sen när skulle jag hämta efter 1 timme ville den inte starta.pluggade in datorn hos euromaster och fick massa felkoder,(bifogarbild) efter radering utav felkoder så gick den igång. 1.5 timme senare samma vissa igen,bogserar den till verkstan som bytte pumpen. väl där kommer dom inte in med datorn, får ingen kontakt med fordonet, skumt nån som råkat för samma fel ? tacksam för svar | |
|
Hade liknande fel på min e60 525 med n52b25 och felet där var att de kommit in vatten i DMEn via kablarna. Är tydligen inte helt ovanligt på äldre e60. Hoppas dock det är något annat, men dom kan iaf kolla upp hur de ser ut i lådan till DMEn. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.