AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
13.308

Bmw e91 2012 får inte i backen

Sida 2 av 2
Hej,

Jag har exakt samma problem som du beskrivet ovan på min 320d 2012 e91.
Kan inte lägga i backen utan den går endast halvvägs och sedan är det stopp , alla andra växlar fungerar.
Vilket företag utförde reperationen av din växellåda?
Vad var kostnaden och vad lämnar de för garanti?

Pratade med BMW idag och de skulle ha 47tkr för en ny låda inklusive byte, känns alldeles för mycket.

Med vänlig hälsning, Göran

fl
9
flaxiie
M3 e36 -93
en låda kostar över 30k.. mitt gick på försäkring då min inte hade gått så långt.. dock bytte jag koppling och tryckplatta med så de slutade ändå på 19k på bmw kristianstad.. skulle aldrig lämna den där om det inte vore för att försäkringsbolaget ville det.. dock inget avancerat att göra själv om man är lite händig och har en lördag eller söndag över :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sprucken synkring till backväxeln. Synkringar går att köpa.men lådan är jobbig att få isär. Övriga reservdelar finns inte. En trasig lagerhållare av plast satte stopp på reparation av backväxeln. Synkringar finns på eBay. Bland annat. Fick montera en låda från skroten.
Länk
Tack för era svar, kommer att försöka hitta en utbyteslåda i första hand.
Tips för vem som har utbytes växellådor tas tacksamt emot.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Hellstens har utbyteslåda, men vad jag förstått så har dom enbart bytt den trasiga synkringen, resten av lådan är inte renoverad. 35 tusen dock.
Dessutom vill dom inte betala mer än 800 för en som synkringen gått sönder på. Var nån som bytt låda och erbjöd dom att köpa den trasiga lådan.
Synkringen skulle dom ha 2500 + moms för att sälja. Fanns billigare på Ebay i UK har jag för mig.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tack för tipset Hasso.
Har hittat ett företag som repar den för 15tkr + moms, felet verkar vara relativt vanligt. Ser dock ut som jag åker på kopplingsbyte också

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Vilket företag var det ? Att INTE byta kopplingen när lådan är nere och den rullat typ +12-15 tusen är bara dumt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om man har nere lådan är det ju ganska enkelt att byta kopplingen - känns som en no-brainer att passa på när allt är nere!

Det blir ju inte mycket mer än materialkostnad (ok lite tid tar det väl men bara en bråkdel mot att byta när lådan är i bilen) och då vet du ju att allt är fräscht för minst 20.000 mil till...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Värt att fråga Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.