|
|
|
|---|---|
| Hej ska återställa min oljeservicelampa på min e34. Såg dethär Länk och undrar om det fungerar på min e34 520 har inte lika många poler som på bilden men har iallafall pol 7 och 19 och undrar om det är samma? :) | |
|
Hej, På en 96:a bör det väl sitta en 20-polig rund kontakt i motorrummet? Förstår inte vad du menar med "inte lika många poler som på bilden". Det är två bilder, en på den 16-poliga och en på den 20-poliga. Mektipset fungerar rakt fram, s a s. Inga konstigheter. Jag har själv kört så - fast genom en resistor på ca 400 ohm, lite fegt ;) ). Sen sprang jag på ett billigt återställningsverktyg med indikerande lysdioder - lite enklare att se när det är färdigt - så det kan rekommenderas. 150-200 kr , tror det var på ebay.de. /Lennart |
|
|
He he, har gjort precis som du Lennart, Köpte med på eBay som de hade på 80-talet och fungerar mycket bra. En gul, en röd, en grön knapp. Mvh Jonas B |
|
| Ja min ser ungefär ut som den på bilden fast jag hade inte lika många "pinnar" som den 20 poliga kontakten men hade iallafall 7 o 19 och undrar om det är samma | |
|
Alla hålen är inte "bestyckade", men eftersom det finns tjugo hål, kallas den tjugopolig. Minns inte just nu vilka poler som är aktuella - och vågar inte kolla, eftersom jag nu jobbar från en iPad - men har du läst dig till 7 resp 19, är det naturligtvis de rätta, även i ditt fall. (En av fördelarna med den ovan nämnda nollställaren är f ö att du slipper läsa av den ibland lite osäkra stiftnumreringen.) /Lennart |
|
| Okej tack så mycket! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.