AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.834

BMW original försäkringar vs aktsam

Har beställt mig en ny m140i och börjat titta efter försäkring...

Har ju inget reg.nr. än så har kollat på en m135 från 2016...

4700 på bmwof och 2600 hos aktsam... liknande självrisker hos båda...

Finns det någon fördel med bmwof (förutom försäkrad bankörning med bmwsc)?
Nyvärde vid totalskada. Får alltså en helt ny bil om din bil är max 2 år.
Reparerar bilen med originaldelar
Ingen övre beloppsgräns vid stöld av däck fälgar o övrig fabriksmonterad utrustning.

BMW Original har också bättre villkor som lägre självrisk än dom jag jämförde mellan ex LF o Aktsam.

Får du en Aktsam försäkring för 2600 så är det ju bara att slå till.
BMW Original höjde premien kraftigt för mig i oktober medans LF låg på 2200 helår, efter årsskiftet när jag skulle byta så hade LF höjt till samma nivå som BMW Originalförsäkring..
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Betänk att IF (BMW ORG) även har 20%+ på det uppskattade marknadsvärdet vid inlösen om bilen är över 2 år gammal vid skadetillfället. Jag blev mycket positivt överraskad när jag fick värderingen samt de extra 20% att handla bil för. Skall även tillägga att BMW ORG har varit klockrena rakt igenom mitt ärende. Jag betalar gärna lite extra för den servicen de har mot sina kunder.

// Jonas

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
BMW orginalförsäkring har alltid varit ungefär dubbelt så dyra jämfört med Trygg Hansa som blivit mitt val på senaste bilarna.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Dock om man får en totalskada kan man vara död
Det där med helt ny bil vid totalskada (rep för mer än 50% av bilens marknadsvärde) hade även aktsam... Dock tror jag bilen fick vara Max ett år gammal...
Det där med 20% extra har jg för mig jag läst om... Men det e bara vid inlösen? Eller var det även vid rep? (Dom repar för 100k, då får jag 20k kontant).
Har för mig jag läste något om att det var så, med tanke på att en reparerad bil oftast brukar kunna bli svårare att sälja (=lägre andrahandsvärde).

Tror helt enkelt jag får göra så att jag ringer till båda bolagen när det närmar sig...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.