|
|
|
|---|---|
|
Hej, Står inför ett litet dilemma. Har sedan 5 år tillbaka en Bmw e34 525ia årsmodell 1993 som har stått parkerad en längre tid då jag bor i en storstad i utlandet med 2 milioner invånare och en hel del trafik. Jag köpte tidigare i år en VW golf IV med en 1.6 l motor som visade sig vara törstigare än väntat särskillt ute på motorväg. Min e34 har jag gjort följande på: bytt alla delar i framvagn förutom stötdämpare och fjädrar som är i bra skick bytt samtliga bränslerör tagit bort rost och lackerat. bytt samtliga bromsar till kvalitetsgrejer ATE Bytt bussningar bak Gjort service, bytt oljor, filter, tändstift Bytt topplockspackning Bytt hela kylsystemet Bilen är i absolut toppskick och det gör ont att se att den bara står oanvänd och kostar pengar. Jag har hela tiden tyckt att det vore synd att köra en blivande klassiker i en storstad och få bulor i plåten och repor på parkeringar och tänkte ha bilen för långfärdsresor men jag har inte råd att använda båda. Bilen har i skrivande stund gått 19 000 mil och går som en klocka! Tänkte höra med er på Autopower, vad hade ni gjort i min situation? 1. Sålt bilen och kört med den lilla bilen 2. Sålt den lilla bilen och använt e34an istället. | |
| 2. | |
| 2, absolut. | |
| 2 | |
| 2. | |
|
Jag hade sålt golfen. Bmwn är roligare på alla sätt och dessutom Automat. Jag har haft en golf variant 1.6 -2003 och som du säger, den drar mer än man tror men är mkt snyggare i interiören med sin prydliga plast och blåa ljus. Men bmwn är en riktig Retro, som du främst lagt ner pengar på och som du VET är OK, hadd det varit värt o behålla golfen så hade du aldrig lagt upp denna tråden, utan isåfall bara sålt bmwn. Sälj golfen och byt bort bmwn när du hittar nått som säger "sälj 525an" - det gör ibte golfen |
|
|
2 om du inte kör mycket långkörningar. En mindre bil med automatlåda - nästan perfekt för stadskörning... Sedan lär E34:an dra rätt mycket soppa i stadskörning också. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är de så mycket att fundera på egentligen !? Du har bytt en hel del väsentliga delar på bimmern, samt du har den i fint skick. Golfen dricker en del ,och är en småbil och långt ifrån samma komfort som i BMW :n. Nr:2 |
|
|
...såg att jag rörde till det! Nr. 1 menar jag (trots omvärldens protester) - ur ett rent rationellt perspektiv är nog Golfen klart bättre och billigare i drift för stadskörning! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Golfen är smidigare som bruksbil eftersom man kan fälla sätet en sedan utan fällbart baksäte är lite värdelöst faktiskt ur lastsynpunkt, inget långt går in en standard flyttkartong är för hög. E34 är en trevligare bil att köra i. |
|
|
Att sälja båda och köpa en modernare BMW kanske kan vara något? Man får ganska bra betalt för fina E34:or och Golfar går ju alltid att sälja. Köp en bil som passar till allt, rostskyddet är inte det bästa på E34 längre tyvärr:/ Jag tycker den verkar för bra för att brukas ihjäl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.