|
|
|
|---|---|
|
Jag lämnade in min bil för att byta inre spindellederna efter besiktning, men valde att byta båda länkarmarna, pga att de yttre spindellederna inte heller var bra. Det byttes även bromsskivor fram samtidigt. När jag hämtade bilen för en vecka sedan upptäckte jag att ratten inte var rak, så jag ringde upp och fick reda på att de inte gjort framvagnsinställning (ursäkten var att han var ensam på verkstan och inte kunde). Jag lämnade in den igen idag för att få hjulinställningen gjord, men tycker fortfarande att ratten lutar åt vänster när jag kör rakt fram. Dessutom skakar ratten (bara ratten, inget annat) när jag kommer upp i 100 på motorvägen samt när jag bromsar in på avfarter från motorvägen (alltså bara i högre hastigheter, har inte märkt av det i lägre), precis som den gjort sedan jag hämtade bilen förra veckan. Jag har kört ungefär 18 mil under den här veckan med felaktig hjulinställning (har hållit mig ifrån högre hastigheter). Jag kör ganska långa sträckor året runt, och hade inga problem med skakande ratt innan jag lämnade in den. Dessutom var bromsskivan skev på vänster fram innan, men det märktes främst vid lägre hastigheter. Är det fortfarande hjulinställningen som spökar eller har däcken hunnit bli snedslitna på en vecka? Värdena jag fick är: Caster före: vänster 3°10', höger 3°30' Caster efter: vänster 3°10', höger 3°30' Camber före: vänster -0°08', höger 0°15' Camber efter: vänster -0°01', höger 0°05' Toe före: vänster 1°08', höger -0°53', total 0°14' Toe efter: vänster 0°09', höger 0°09', total 0°18' Övriga värden: SAI före och efter: vänster 17°56', höger 16°48' Inkluderad vinkel före: vänster 17°48', höger 17°03' Inkluderad vinkel efter: vänster 17°55', höger 16°53' Setback: före 22mm, efter 1mm Tacksam för hjälp, då jag inte kan något om värdena för hjulinställningar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.