AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
699

Centrallåsproblematik som inte matchar någon tidigare tråds (avancerat)

Ki
5
Kissorr
320 Cab -96
Hej på er!

Detta gäller kanske fler än E36:an därför fick det bli ett inlägg här och jag kommer att uppdatera med lösning!

Till saken, har ett skumt centrallåsfel på min e36:a cabbe -96. Centrallåset fungerar inte när jag ska låsa upp från förardörren, det skumma är att LÅSA fungerar. Har bara lås på förarsidan och via bakluckan fungerar det både att låsa och låsa upp centrallåset på ALLA dörrar, skumt? Använder nyckel ska tilläggas då fjärr inte gått att initiera antagligen pga. problemet med förardörren.

Har tagit ut låsmotorn på förardörren och elektronisprayat osv utan resultat då jag misstänker denna, dock låter den ju fint och både låser och låser upp från bakluckan. Ser en brytare vid låscylindern som bara aktiveras när man låser så min tanke är att det är någon brytare i själva centrallåsmotorn som inte ger signal vidare när man låser därifrån utan motorn tar endast emot signal från huvudenheten och därför fungerar då?

Det finns ingen spärr eller något annat som kan ligga till grund för detta som jag missat? Kablage i baklucka ser bra ut och har kikat in under mattan och verkar ok.

Ursäkta lång beskrivning med det finns så många liknande generella trådar,

Tack

Chris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.