|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har en 218 AT med runflat däck och därför finns ingen domkraft i bilen, men vinter däcken blir "vanliga" så jag vill ha en domkraft då . Får man bita ihop och köpa Bmw.s domkrafts kit för drygt 1500:- eller kan man få tag i dom på skroten ? Alltså kan flera modellers domkraft passa min bil ? Har inte nån riktigt pejl på detta. Tacksam för tips :-) Thomas | |
|
Jag köpte BMWs kit för att ha till min E61 som också har run-flat-däck. Tänkte att eftersom jag i 20 år skiftat mellan vinter- o sommardäck på gamla E36:an med den medföljande domkraften köper jag en passande och gör likadant. Glöm det! Kvaliten är lika dålig som BMWs nya bilar. På 3:e hjulet kollapsade domkraften och bilen landade på bromsskivan! Kunde slutat riktigt illa. Den är enbart en engångspryl och det sa även lokale BMW-handlaren. Det enda som är bra i nya kitet är medföljande momentnyckel (mycket bra fast inte värd 1500kr tycker jag). Kolla även att du har en reservhjulsbalja att lägga ditt reservhjul i. Och att den inte är full av elektronik som min :) Nåja, inte svar på din ursprungsfråga men ändå en rekommendation att inte köpa BMWs kit. |
|
|
Behöver du en domkraft om du inte kommer ha reservhjul? Jag skulle slappnat av och kört helt utan reservhjul och domkraft. Om jag får en punktering var 10:e år så får jag väl ringa en bärgare om det inte löser sig på annat sätt. Ibland är det nån spik i däcket eller liknande och då kan man ju köra till en däckverkstad. |
|
| Usel kvalitet tyvärr, min höll lite över ett år.. | |
| Ok, tackar för tipsen, det får nog bli lagningsmassa på sprayburk, har hört att det funkar :-) | |
|
Det är bättre att ha en riktig liten kompressor med "lagningsklet". Bland annat finns det att köpa hos BMW - de kallar det "M-mobility-kit", då det levereras med M-bilarna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.