AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.345

Elektrisk fönsterhiss sönder, bmw 330i 02 e46 facelift

Hej! Är i ganska så akut hjälp. För någon dag sedan så gick min fönsterhiss sönder (höger fram)

Hade haft alla rutor nere för att lufta lite grann. När jag väl parkerar och ska dra upp rutorna så går alla upp förutom höger fram. Den låg längst ner och den åkte inte upp. Tog den till en polare som tillfälligt löste det. Det var ingen säkring som gått, då hade ju såklart dem andra rutorna inte gått å dra upp.

Utan det var en liten "vevarm" som gått sönder, en liten metallbit som sitter på själva vajern som blivit sliten genom åren & tillslut gått av. Därför kunde inte fönstret hissas upp. Han löste det tillfälligt genom att dra ståltråd runt vajern på nåt sätt så den gick att dra upp.

Men nu funkar den inte igen.. Som tur var köpte jag en ny hissmekanism som en kompis skulle byta ut.

Men den var trasig. Köpte den från bildelsbasen, vet inte hur jag infogar bilder men den delen som är sönder, är den delen själva spegeln vilar på. Det är en metallbit som lossnat. Men den ligger allra längst ner på själva hissen.

Han på skroten säger att det ska kunna fungera ändå.

Vad säger ni? Installera en trasig pryl i bilen låter som skräck i mina öron.

Och om någon här har en skrot eller massa delar och kan installera skiten åt mig, så åker jag gärna till er! Vem som helst kan dra ner mitt fönster och gå in i bilen.

Ursäkta för väldigt dåligt formulerad tråd. Är ny bmw-förare ny på forumet, samt ny på bilar. Ha det gott! Med vänlig hälsning, peveroz.

Ni
962
Nip
320i-04
Mina hissar har börjat segna lite, så jag skaffade en uppskattning av pris för reparation bara.

Men det rör om något över 2000 för delar och sedan jobb, kanske 1000-1500 till då på verkstad.

Min bild är att man behöver ha en planerad buffert på 5000 om året för olika underhåll som däck och service för BMW. Det är jättedyra delar allting, och rätt dålig kvalitet också om vi tar lyktornas frontglas t.ex. Det är bara att tugga i sig eller byta märke.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.