|
|
|
|---|---|
|
Då var det min tur. Kylaren på min 525 -02 började sputa ur vatten från kopplingen högst uppe till höger. Hade tänkt att byta den själv. Som jag förstått är det olika kylare på olika modeller? När jag skriver i mitt regnummer på skruvat så kommer denna upp: Länk Är detta allt jag behöver byta? Ingår expansionskärlet? Kan kan återanvända det eller ska man byta? Några anda åsikter, eller finns där bättre kylare kan kan få tag i till en vettig peng? | |
|
För lågt pris är det Tyskland som gäller. En Behr orginal kostar lite över 1000kr. Oklart om man kan få den skickad hit dock. Byt expansionskärlet, ingår ej. Är kopplingen som läcker pga att kylaren är sprucken? Annars byt kopplingen. |
|
|
Köpte till min 530 på Ebay.de , märket var Nissen tex Länk kolla på realoem vilket orginalnummer du har tex i länken så finns det en text med orginalnummer Referenznummer(n) OE: NISSENS: 60648A BMW: 17111436060 BMW: 17111463061, BMW: 17111436061 BMW: 1436061 BMW: 1463061, BMW: 1436060 VALEO: 234277 VALEO: 731723, VALEO: 734277 VAN WEZEL: 06002233 |
|
| Kan man enbart byta kopplingen då? Brukar inte kylaren spricka i den infästningen eller var är det "standardläckorna" kommer ifrån? | |
| Nej inte det som sitter fast på kylaren. Men kopplingen består ju av hanen på kylaren och honan (med gummitätning) på slangen. | |
| Vad behövs för ett komplett kylarbyte då? Kylare + expansionskärl? Ska köpa grejer till en bekant som ska skruva på det. | |
|
Länk Vilken av dessa rekommenderar ni? Spelar det någon roll vilken man väljer? Edit: mekonomen säljer denna Länk för 2960 som "bäst", borde vara samma som Länk fast för 1134? Samma som hero02 länkade på ebay Passar för övrigt alla expansionskärl till alla kylare? För där fanns inget expansionskärl av märket nissen |
|
| Valeo eller Hella (Behr) är OEM-leverantörer så de hade jag valt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.