AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.713

Mätarskruvad M3 E46 - häva köp?

Sida 2 av 2
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Antar att detta är bilen som tråden handlar om? Länk

Strök de bara köpet helt och hållet?

Hur kan man säga att den gått ca 21500 mil? Den kan väl ha gått 31500 mil?
Tog de tillbaka bilen ska de hyllas men frågan är hur de kom fram till mätarställningen?

Kanske utgick från senaste avläsning från nyckel och besiktning osv?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Tycker företaget ska ha en eloge som skriver att miltalet inte stämmer, inte många bilfirmor som skulle göra det.
Så, då kom dagen när allt blev bra igen.

Klockan 10 imorse skickade jag mitt mail där jag förklarade min känsla, samt redovisade de siffror jag fått från BMW's kundtjänst på nyckelavläsningarna.

Klockan 12 var jag på plats hos bilfirman, och knappt 15 minuter senare hade vi kommit överens.

Precis som ni andra säger så ska denna firman ha en stor eloge åt att faktiskt sätta mig som kund först, och inte ställa sig tvärt emot. De kunde lika gärna bara gått med på prisnedsättning, men de var villiga att göra det som kändes bäst för mig.

Bilhandlaren har idag alla siffror som jag räknat fram, och bör även själva kunna redovisa en korrekt körsträcka genom enkel matematik om någon potentiell köpare vill ta del av detta.

Summa sumarum - Så länge det finns nyckelavläsningar så är det ganska enkelt att kolla upp faktiskt miltal på en BMW.
Har redan börjat titta på nästa bil hos dem. Inte en BMW den här gången, men det hör inte så mycket till historien.

Det här gjorde mig riktigt glad att höra och förstår att du är glad och lättad.
Bra rykten hos firmor är ovanligt idag, riktigt ovanligt men bör spridas!

*Applåderar
Instämmer, seriös firma och något som bör väga tungt när man köper prestandabil. Tar med namnet ifall någon googlar, viktigt att sprida positiva exempel också. Skönt att det löste sig för TS, hoppas du hittar ett annat trevligt exemplar - misstänker att du kollar upp bilen noga INNAN köp denna gång. :)

GT presige cars.
Keiser,
Bilfirman har bett mig att inte nämna dem vid namn på forum etc oavsett om de är positiv eller negativ kritik. Jag tycker också det borde nämnas, men det minsta jag kan göra i det här fallet är att göra som de ber.
Nu är det ju inte så svårt att lista ut vilken bil det handlar om iofs eller härleda det till firman nu eller om något år för kommande köpare ;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilfirman drog en rövare. Sålde en skruvad bil och hoppades att du inte skulle märka det. När du sedan upptäckte det köpte de tillbaka den.

Det tycker jag inte är särskilt hedervärt. Ingen handlare jag blir sugen att göra affärer hos.

-------
//Lövet
Har du fakta? Försvarar inte firman då jag inte har någon relation till dom men vi lär nog aldrig få reda på om det är så.

Är det så så tar jag självklart tillbaka det jag skrev,
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Om det räckte med nyckelavläsning för att konstatera mätarskruvning så borde det ha varit en enkel sak för firman att kolla bilen när det tog in den. Endera så slarvade de (vilket inte är något gott tecken) eller också drog de en rövare, som Andreas skriver (vilket inte heller är något gott tecken).
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det jag menar (tror) är att bilfirman vet vad de sålde. När de uppdagas så enkelt så vore det rejält märkligt av en firma att inte göra en så enkel kontroll vid inbyte...

-------
//Lövet
Skulle säga att det är få handlare som tar tillbaka en skruvad bil utan krångel, oavsett om de vet om det eller inte. Just nu är firmans delaktighet i fusket bara spekulation och inte värt särskilt mycket. Vidhåller att jag tycker det är bra agerat av firman och inger förtroende.

Pierrel: dessvärre har jag varit på resande fot idag och kan inte längre redigera inlägget (?). Anmäl det om du vill och förklara orsaken, helt ok för min del om admin tar bort inlägget.
Nu är bilen ute på blocket igen, med ny ägare som tyvärr hävdar väldigt många osanningar trots att bilhandlaren informerat denne om bilen.

Kände att jag ville posta detta då jag hoppas nästa ägare får reda på rätt info.

Länk

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Pierrel, anmäl den på blocket.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Reg.nr?

Kan vara bra för de som är spekulanter och gör en sökning på nätet!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Var det någon här som hann anmäla annonsen?
Den är i varje fall borta nu.

Regnr. XNT039
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.