|
|
|
|---|---|
|
Var nyligen ute och åkte, då det regnade kraftigt. Efter ett tag så känns motorn orkeslös och låter mer än vanligt. Konstaterade att den inte går på alla cylindrar. Tändstiften är inte alltför gamla. Själv tror jag på ett elfel. Har låtit den stå och torka sedan i fredags. Startade upp den igår och då med samma resultat. Tyvärr lång väntetid hos BMW-verkstaden när jag prövade att boka online, så därför vänder jag mig i förhoppning till er kunniga som jag vet finns här på forumet. Har ni några teorier eller kanske själva råkat ut för något liknande? | |
| Skulle gissa på trasig tändspole har du testat och rykt dem medans bilen går och skifta spolarna ? | |
| Jag fick en tid hos verkstaden tidigare än väntat, så jag bemödade mig inte om att skruva mer. Det var en tändspole som var kass som du var inne på, så nu ska det vara åtgärdat. Tack för tipset | |
|
Ta loss skyddskåpan över stiften och kolla så det inte står vatten i en eller flera tändstiftsbrunnar - det är inte ovanligt om man gjort motortvätt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.