|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska prova byta antennförstärkaren innan jag ger mig på kablarna i bagaget. Är det samma på E60 som på 61? Isåfall vart sitter den på E60 så jag kan testa en på skroten :) | |
| Sitter under innertaket i bakkant mot bakrutan. | |
|
Tack! Vet du om det är samma som på e61? Det bör väl vara så? |
|
|
Länk Ingen aning om samma produkt. |
|
|
Tyvärr ser e60 o e61:ans förstärkare helt olika ut... typiskt! Blir väl att riva sönder kablarna först. Har iaf de till höger sida, men som jag förstått det går de ja kablarna som är sönder (om det inte är förstärkaren) på vänster sida? Kan någon bekräfta? Radio, fjärrlås och glasluckan strular (glasluckan går inte att öppna via knappen heller men den klarar ja mig utan. |
|
|
Bumpar denna en sista gång i förhoppning att det kanske finns någon annan bmw modell som har samma antennförstärkare. Annars blir det att börja riva, vilket jag helst slipper då tid är en bristvara :/ |
|
|
Hej en realoem så är det olika för e60 och e61 Mvh |
|
|
Hej! Har du hittat nån antennförstärkare som funkar? Jag hittade några på nätet och även till F10 som ser i princip likadana ut fast de är svarta... Minna nycklar fungerar inge längre och blev av med stolminne samt radio kanalerna men radio funkar annars.. Bilen har gått bara 70000km... Jag ringde idag till BMW och de vill ha 2900kr för antennförstärkaren... Jag har iaf beställt alla kablarna från Sencom för att vara på säkra sidan när jag börjar kolla läget...BMW vill ha 11000kr men aldrig i livet betalar jag den summan för att skarva kablar! Här är komplett kabelpaketet om någon behöver: Länk |
|
|
Andy: Inte än tyvärr och BMW vägrar låta mig prova en trots att ja kommer med allt demonterat, känns meningslöst att lägga 3000 på något som kanske inte ens är sönder. Såg att det fanns 2 e61 på en skrot så jag testar att köra dit i veckan, tror dock inte det finns kvar men hoppet är det sista som lämnar hehe. Har också kablarna till höger sida, men som jag förstått går centrallås, radio samt shoppingluckan på vänster. Det är inte så svårt att byta, mer tidskrävande och tid har jag typ inget extra av, låter aldrig BMW byta något för en efterbliven summa man själv kan göra på några timmar, då får hellre bilen stå lite längre än den redan gjort hehe. OM det inte är förstärkaren kommer jag nog bara köpa samma storlek/färg på kabel och skarva in under taket istället. Om det löser sig på något vis för dig uppdatera gärna :) |
|
|
Japp, det är väldigt tråkigt att BMW har ingen vilja att hjälpa till lite! Med tanke på hur många som har samma problem (som lätt kan räknas som fabrikationsfel) så borde de ha lämnat en antennförstärkare helt gratis till alla som behöver pröva...ser man då att det är just antennförstärkaren som är paj så lämnar man "test" antennen tillbaka och köper en ny på så sätt blir alla nöjda...Tyvärr verkar det som att de vill tjäna pengar på det. Jag har inte fått kablarna från Sencom än men jag ska få dem tisdag-onsdag. Jag kollade med tester idag och såg gamla felkoder från just blinkers och bakbromsar vilket gör mig tänka på att första ägaren har redan åtgärdat kabelstammen innan troligtvis på BMW verkstad. Kabeltejpen ser väldigt fräscht ut för att vara 6 år gamla iaf på höger sidan. På vänster sidan syns som att de är lite äldre. Just nu är det bara nycklarna som inte funkar. Radiokanalerna blir inte nollställda som hos andra och allt annat fungerar.. inkl shopping luckan. Antennförstärkaren ser som ny ut och finns inga tecken på fukt eller korrosion...den kan också vara byt... Ska jag prova först antennförstärkaren eller ge mig direkt på kablar? Vad tycker ni? |
|
|
Då kablarna till centrallåset går på vänster sida och det ser gammalt ut kanske du ska testa byta dom först? Min radio kan jag spara kanaler på... eller tror det iaf men får ingen mottagning alls i princip. Jag vet inte själv vad jag ska göra, förstärkaren är så enkel att byta så det lutar åt att testa den, med min tur är den hel ändå.... Ska försöka kolla om nån vön har en e61 och jag kan prova deras först annars köper ja nog skiten och testar... |
|
|
Jag fixade bilen i förrgår! Det var antennförstärkaren! Det var nog det lättaste att kolla så länge allt annat fungerade och säkringarna var ok. Den var paj trots att den ser som ny ut... Jag skulle tipsa att byta den först även om det kostar. Det går inte att jämföra jobbet med att kolla alla kablarna och sedan inse att skiten ändå inte funkar...Man kan också börja tänka att man har skarvat något fel och börja om igen... Lycka till! |
|
|
Hej jag har problem med min BMW e61 med nycklarna jag kan inte öppna och stänga bilen jag började kontrollerades säkringarna de var helt sen kollade ström till kontakten det fanns 12 volt sen byte av begagnad antennförstärkare sen funkar allt då efter tre veckor det blir problem bara med nycklarna allting funkar bromsljus rutan radio bara nycklarna funkar inte jag möter också ström fortfarande finns 12-volt . Vad tror ni vart är felet . Ahmed |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.