|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyligen en e38a 740! Märkte att det bara blåser varmluft ur fläkten! Har bara vanliga vreden ingen digital klimat anläggning! Vad kan vara fel? | |
|
Troligen värmeventilerna som står öppna. Gå till "sök inlägg" här på AP och skriv värmeventiler, där finns mycket läsning. /Stefan |
|
| Okej! tack! får leta upp några bättre begagnade och pova byta ;) | |
|
Hade samma problem på min 850 . Demonterade ventilerna och pumpen ganska enkelt motionerade sedan ventilerna med ett bilbatteri på arbetsbänken fungerar nu. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Vilken pump menar du? |
| På mina ventiler sitter där en liten cirkulationspump som följer med upp när man tar upp ventilpaketet. De är förbundna med slang mellan pump o ventiler. Hoppas du förstår vad jag menar. Fyllde sedan 5-56 i slangarna till ventilerna och öppnade o stängde med bilbatteriet då hör du hur det klickar när dom rör sig. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Okej, då är jag med. Måste göra samma sak på min M5:a, men då är problemet att det bara kommer kalluft på passagerarsidan. Egentligen inget problem då den bara körs på sommaren men det ska funka likväl. Tack för tipset. |
|
Bytt till begagnad värmeventiler nu och det funkar att ställa värmen på förarsidan men passagerarsidan kommer bara bastu värme.... Vad kan de nu vara??? |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Värmeventilen du satte i kanske hade samma fel den? Det är väl 2 st ventiler på värmeventilen, en för förarsida och en för passagerarsida. |
|
Hade isär Värmeventilerna jag köpte, dom va också kassa.... Köpte en på skroten till e39a å flyttade över bara själva Ventilerns lätt punoen å slang anslutningarna sitta kvar Nu funkar det perfekt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.