|
|
|
|---|---|
| På min 3 år gamla bmw 320 touring har jag ett irriterande vindljud som uppkommer i 100-130, någon som har tips på vad det kan vara? Galet irriterande.. | |
|
Hade nått liknande på min 320 i varmt väder. Märktes inte om det var kyligare. Hade den inne på BMW men de kunde bara konstatera att felet fanns. De var inte så sugna på att ta reda på vad det var så jag vet inte. Antog själv att det kan ha att göra med felmonterad framruta då den var nyligen bytt. |
|
| Har också bytt vindruta, vet du vad som va fel med din? Kan man se det med blotta ögat? Ljudet är som en vissling som ändrar ton, | |
|
Jag hade min bil inne för reparation av en plåtskada orsakad av skadegörelse. DÅ lackade de den delen av taket som sitter mellan dörrarna och den list som går över taket, i vilken man fäster takräcket. Det är alltså en "remsa" som är några centimeter bred som löper i ytterkanten av taket på vänster sida som lackats. För att lacka tog de bort listen och placerade lackskarven under listen. När jag fick tillbaka bilen noterade jag ett visslande ljud som inte funnits där förut. Det uppstod i landsvägsfart, men i stadstrafik hördes inget. Vi var ute och testkörde flera gånger för att hitta felet. Efter att ha bytt ett clips som håller listen så försvann ljudet. Nu säger jag inte att det är orsaken till dina problem, men en sak kan vara värd att tänka på. Det gick inte att se någon skillnad på hur listen satt före och efter clipsbytet, men det gjorde hela skillnaden, för nu är visselljudet bort, även i farter långt över det det som anses lagligt. |
|
|
Tack Nockenwelle,, Helt klart värt att kolla. Ett antal chips är ju inte så dyrt att testa heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.