|
|
|
|---|---|
|
Hej, nyligen fått igång min bil efter att ha fixat en rappad avgaskam, men problemfri är den ännu inte. Den startar utan problem men vid tomgång så hör man ett klickande/tickande ljud så motorn låter lite som en diesel. Vid fullt gaspådrag stillastående så kommer jag upp i 3-4k rpm sedan fastnar den där men ibland fastnar han endast nån sekund innan han sticker iväg uppåt 6k. Men följer jag långsamt med gasen och varvar mer o mer så kommer jag upp till 6k utan stopp. En till sak är att vid gaspådrag som sticker över 3k och varvet är påväg ner igen så mellan 2-1k så uppstår ett grovt rasslande i motorn. Detta sker inte om man endast gasar upp till 2.5k. Ifall nån har en idé så skriv gärna. Mvh | |
|
Ren gissning - det finns en funktion som lär sig körstil och throttle response. Det är lätt att nollställa så den lär sig på nytt - så har du eliminerat möjlig inverkan. Länk Men med tanke på vad du meckat med är det förmodligen andra saker också. |
|
|
Bytte du avgas-vanos ? Låter som du har en avgas-vanos som inte fungerar... |
|
|
Testade att byta solenoiderna men ingen skillnad. Men testade att dra ut vad jag gissar på är vanoskontakten bredvid 1:ans tändspole och nu uppstår inget stopp vid gaspådrag och rasslandet från motorn minskade men upphörde inte. Vad med vanoshistorien kan det vara fel på? Uppstår rasslandet pga VANOSen eller dålig kedja/skenor? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.