|
|
|
|---|---|
|
Hallå Någon som har erfarenhet av denna? Den kom år 2013 och kan jämföras med Bmw 530d. Tydligen är det samma maskin som i Jeep Grand Cherokee, vad det nu innebär egentligen. Nypriset nu för årets modell är strax under 700' men begagnade med några tusen mil på sig kan fås från 400´. Är det läge att bli frestad? Hälsningar Johan | |
| Jo, fin bil - men varför diesel, om man får fråga...? | |
|
Det är fler dieslar till salu, åtminstone i Spanien där jag är nu. Dessutom kom årets modell med adblue, mer ljudisolering, modifierad motor och bättre inredning. Allt det pressar ner dieselpriserna mer än motsvarande bensinmodeller. Nu kör jag cirka 6- till 7000 mil per år så diesel blir billigt per mil. Andrahandsvärdet vågar jag inte ens tänka på... Finns det? Med vänlig hälsning johan |
|
| Ah, med de premisserna kan väl diesel vara motiverat då :) Andrahandsvärdet generellt på de här är nog bättre än i forna tider, men det spelar väl mindre roll med de milen som du lägger på bilen - efter tre år (och kanske 25k mil på mätaren) är den ändå rätt "kall" på marknaden. | |
| Andrahandsvärdet på en Maserati som gått 6-7000 mil om året låter som något Stephen King har skrivit :) | |
|
...jo och det blir extra läskigt när intrigen tätnar - den kan nog dyka upp hos en "vimpelhandlare" efter några år men då har den plötsligt bara gått 600-700 mil om året i stället...! :D Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Kan du få loss en Ghibli med några tusen mil för 400' i Spanien? Låter | |
| Fortsätter....Låter som ok deal, billigaste Ghibli diesel i Sv är ute för 679', med över 2500 mil. En vettig på mobile.de kostar över 50 kEUR. Köp en i Spanien och importera till Sv, det behövs fler udda och vackra bilar här :) | |
| Tack för kommentarer. En ny Ghibli diesel kostar strax under 700. Det är ju en stor skillnad på begärda priser och vad den slutligen säljs för. Just Spanien känns billigt men deras ekonomi är en aning darrig för lyxkonsumtion. Till och med nya Skoda Fabia är billiga här. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.