|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har ett problem med min e39 525i -01.När jag startar bilen(varm eller kall) och ger den lite gas så låter de som att det "blåser" luft av något slag och känns mycket slöare ett tag. Efter cirka 500m så låter den normalt igen och den går bättre. Vad kan detta bero på? Har inte hittat några spruckna slangar eller liknande.Länkar iaf en video där ni kan höra själva. Tack på förhand! :) | |
|
Låter som stora kylfläkten. Den drivs av en viskokoppling. De fallerar antingen genom att fläkten aldrig kopplas in, eller så att de skär så att fläkten är inkopplad hela tiden.Vi höga varvtal resulterar det i att fläkten flyger i bitar och orsakar skada. Det finns många olika märken på fläktkopplingar och det verkar som att lågprisvarianterna har större problem att de koppöar in för mycket än vad org. Behr eller Sachs har. Samtidigt ska det tydligen vara normalt med viss inkoppling vid start, som.du har, men att det sedan släpper. Frågan är om du har mer initial inkoppling än normalt. Det vet jag inte, har inget att jämföra med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.