|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte göra detta på torsdag. Länk Tänkte bara se om någon har något att säga om det? är gdm bra eller bör man göra det hos zip eller stertman för 3 gånger priset. Är det något mer man bör veta i övrigt? tycker inte det borde vara något negativt med det då jag har förstått det som att man bara optimerar bilen till en bättre version på alla sätt. Men kanske har förstått fel? Vill inte göra detta om det skadar min kära bil men kan så lite om just optimeringar så säg gärna det ni vet. Bilen är som i länken, en e90 325i med 3.0 motorn. Mvh | |
|
Har svårt att tro på dessa siffror, gjorde just en trimning av min n53 motor och pratade med massa folk i branschen å alla sa att endast med chippning av en sugmotor så kanske man kan få runt +15hk. Man måste även byta insug samt komplettera med Disa ventiler. Länk Lycka till /Mats |
|
|
Jag håller helt med, men även om man får mindre effektökning, 245 eller kanske tom 250 hk är ju 2500 ett pris som är lätt att betala i mina ögon. För den effektökningen, för i nuläget har jag inte tillgång till att köpa ifrån mosselman. Men n53an är ju också lite speciell så att man får ut lite mer av den är förståelig. tack för svaret! :) |
|
|
Här är vad jag vet ett seriöst chiptrimnings företag, här är mer rimliga siffror. Länk Vill bara dämpa dina förväntningar, så du inte blir besviken. Men för 2500kr kan man ju chansa? |
|
|
Även 15 häst är ju bra för 2500. Får testa och återkomma. Nån måste ju göra det;) men då kör jag nog på! Tack för svaren. Men du tror inte något tar skada? För annaes är väl dessa identiska med 330 om man inte tänker på insuget sä borde vara lugnt! Mvh |
|
|
Effekt uttaget på 3 liters motorn är ju på 272 hk orginal på 330i så det gör ingen skada med chippning. Tänk på att det rekommenderas att köras på 98 oktan när man chippat. Satsa även på ett kn insatsfilter... Återkom gärna med input hur den känns efter chippningen. Mvh Mats |
|
|
Ta en kik här Länk Det är dessa som levererar filer till GDM. |
|
|
Då var det gjort! Kan inte säga att jag har testat det så otroligt mycket men jag körde i alla fall hem från malmö-sthlm. Jag känner klart av det men tror det mesta sitter i huvudet, jag kanske fick ut 20 häst eller något sådant. Dock känns det som bilen går mycket "friskare" om man kan säga så. Så 2500 måste jag nog säga att det var värt. Dock var det mer än rolig grej, och jag köper nog oavsett en 335 nästa sommar. |
|
|
Kul å höra att du är nöjd, det är ju det som är huvudsaken. //Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.